Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
08. december 2007 - 20:15 Der er 28 kommentarer

Windows XP genstarter hele tiden under opstart

Hejsa.

jeg sidder hjemme hos en veninde og har fået et død irriterende problem med min bærbare.

Det hele startede efter jeg havde brændt en dvd skive ned. Computeren var blevet langsom, og jeg prøve at lukke den ned og slukke den en par gange, for at se om det ville hjælpe. Det hjalp en smule, men da den stadigvæk var langsommere end normalt prøvede jeg med programmet: Ccleaner at tjekke om den ville finde fejl i windows. Hvilket den gjorte, 128 fejl fandt den, jeg bad dem om at rette dem alle og derefter at genstarte Windows.

Samtidig havde jeg været inde i msconfig og slå Adobe, Nero og Quicktime fra under opstart.

Computeren genstartede og pludselig sker der ingen ting. Den går bare sort.
Jeg trykker på powerknappen, og forsøger så at starte op i fejltilstand. Det går fint, den står og loader, men pludselig slukker computeren og starter forfra.

Nu får jeg hele tiden et skærmbillede, med valg mulighederne om at starte windows normalt, ved sidste kende data hvor systemet virkede, fejl tilstand osv.

Lige meget hvad jeg vælger, så genstarter computeren når den når til der hvor den skal gå ind i windows. Jeg når lige at se at der kommer en blåskærm med en masse tekst, men hvad der står ved jeg ikke. Det eneste ord jeg har nået at opfatte er "Crashing",

jeg har ingen mulighed for at indsætte en XP cd, eller komme ind i bærbaren da jeg sidder hjemme hos en veninde.
Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre?

evt. brænde et eller andet program ned på en CD/DVD som kan hjælpe mig.

Håber i kan hjælpe mig med at løse mit problem, nu hvor jeg sidder og ikke har alle mine egne ting med mig, da jeg ikke regnede med at dette ville ske.

På forhånd tak.

Ulrik
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2007 - 20:26 #1
Har din veninde ikke en winCD? nøglen er ikke nødvendig, så alle Windows,
som din egen kan bruges.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2007 - 20:30 #2
Ellers prøv, at gå i bios, og aktiver den som hedder "Default" eller optmized default.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
08. december 2007 - 20:41 #3
Det har jeg spurgt hende om, og det har hun desværre ikke.
Jeg har ikke noget under bios der hedder "Default", det er en
"Fujtisu Siemens Amilo L1310G" bærbare jeg har.
Lidt beskrivelse af den kan ses her:
http://www.caslonshop.dk/PartDetail.aspx?q=p:922550;b:86;pl:1
Avatar billede hcma Novice
08. december 2007 - 20:47 #4
Tryk på F8 ved opstart og aktiver "deaktiver autogenstart" så får du også BSOD'en frem.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
08. december 2007 - 21:13 #5
Jeg får altså intet BSOD frem udover den side som jeg har nævnt tidligere med opstart ved sidste kendte dataer.

Hvis jeg bliver ved med at trykke F8, sker der ikke noget før jeg stopper med at trykke, også får jeg også den side frem som jeg nævner
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2007 - 21:29 #6
Det er måske ikke løsningen, men der skal da være en "Default" i bios.
Har du set under "Exit"
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
08. december 2007 - 21:48 #7
Kom i tanke om at det er F5 man skal trykke på først, og derefter F8.
Får følgende fejl meddelelse:
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

også står der en masse tekst med første gang osv. det sædvanlige vulapyk.

til sidst slutter den af med følgende fejlmeddelelse:

*** STOP; 0x000000ED (0x826A7D68, 0xC000009C, 0x00000000, 0x00000000)

Siger den fejlmeddelelse jer noget.
Hvis i finder frem til noget som står på engelsk, vil jeg venligst bede jer om, at forklare det på dansk, da jeg ikke er særlig god til at læse det, og jeg vil derfor alligevel spørger jer om i ikke kan forklar det :)

På forhånd tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2007 - 22:01 #8
Je tror ikke du kan klare det uden en winXP. Der kan du i konsollen prøve med
kommandoen - fix boot - eller kommandoen chkdsk /r /p Den sidste undersøger din
HD grundigt og prøver at rette fejl, derfor tager det lang tid.
Avatar billede hcma Novice
09. december 2007 - 00:41 #9
“Unmountable Boot Volume”. Dette er sandsynligvis fordi din boot.ini er defekt.
Lad være med at gå i panik og forsøg ikke at montere dine støvler i computeren.
Du er nok nødt til at boote på XP-cd’en og når du ser ”Velkommen til.....” trykker du bogstavet R
Dette vil bringe dig til en kommando-prompt.
Skriv så chkdsk /p og tryk enter
Skriv Y og tryk enter
Skriv så Exit og tryk enter
Systemet vil nu reboote WindowsXP

Hvis dette af en eller anden grund ikke virker:
kan du boote til recovery-console som ovenfor
skriv chkdsk /r og tryk enter
Dette vil tage længere tid, men systemet skulle derefter igen kunne boote på WindowsXP
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2007 - 07:51 #10
Jeg nærer ikke den store begejstring for "Ccleaner" faktisk finder jeg at det er et særdeles destruktiv lorteprogram hvis brugeren ikke er ganske habil udi det der med IT - næppe tvivl om at du har fået slettet vigtige filer som kun kan gendannes med en reparation og her kræves den originale XP-skive - en MEGET lille mulighed kunne være at downloade og brænde www.helgec.dk/xp-startfiler.iso (skal brændes som et bootimage - boot op på cdèn og der er en minimal chance for at du får liv i dyret, chancerne er dog små jeg tror ikke dit problem ligger i starten
Avatar billede hcma Novice
09. december 2007 - 08:46 #11
hej
har benyttet bl.a. CCleaner flere gange helt uden problemer; men det kræver altså at man ved hvad man gør.
Der ligger en udmærket vejledning her til et par stykker reg-cleaners:

RegSupreme 1.3:  http://www.macecraft.com/regsupreme/
Manual her:  http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

RegCleaner:  http://www.ccleaner.com/
Manual her:  http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2007 - 10:34 #12
"hcma" Hvis der findes 128 fejl så vil jeg mene at det er et forkert parameter man har valgt, hvordan er vejret i Ballup, hvad laver du derover, kan i forstå hindanden?
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
09. december 2007 - 11:05 #13
Hcma: Det må jeg jo så prøve når jeg kommer hjem :)

Helgec: Jeg har haft Ccleaner i et par år nu, og har aldrig haft problemer med det, jeg tror mere det er Nero 8.0 der er problemet, for det var efter jeg installerede det, at min computer begyndte at opfører sig underligt. Problemet er bare at jeg ikke kan komme ind i den endnu, og kan ikke forsøge før jeg kommer hjem.

håber også jeg får den til at virke, uden at skulle fortage noget som en formatering, da jeg har en masse programmer liggende på den, som jeg bruger i skolen.

Desuden er det forskelligt hvad fejl den finder, men det er altid nogle fejl gør at compueren bliver mere stabil og hurtig.

F.eks. hos min lille søsters bedste veninde, bad hun mig om at komme og formatere hele hende computer og installere den forfra, da jeg ikke havde tid, bad jeg hende om at bruge Ccleaner, og gøre som jeg fortalte. Efter hun havde gjort som jeg havde fortalt, blev hendes computer 10 gange hurtigere end før, Ccleaner er et godt program, jeg har kun gode erfaringer med det. :)

jeg har ikke mere at sige lige nu, men jeg vender tilbage senere i dag, og fortæller hvad jeg fandt ud af :)
Avatar billede hcma Novice
09. december 2007 - 11:21 #14
sorry for spam:
helgec >>  jeg er hjemme i hjørring på weekend, så jeg ved ikke hvordan vejret er i ballerup :o)    Jeg har tegnet en ca. 1 års kontrakt med forsvarets materieltjeneste (Indkøb/Forsyning), men kan springe fra når jeg selv ønsker det.
sproget i ballerup (altså på "djævleøen") er til at forstå (det sted hvor der er samlet flest jyder er jo storkøbenhavn).  Nu må vi se hvor lang tid jeg orker at rejse frem og tilbage (har sikret mig at jeg stoppe med meget kort varsel).
Problemet er at langt de fleste Indkøbs-jobs ligger i københavnsområdet, og konen har et godt job og vil absolut IKKE flytte  (tænk også lige på huspriserne) :o)))))
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2007 - 12:11 #15
"håber også jeg får den til at virke, uden at skulle fortage noget som en formatering, da jeg har en masse programmer liggende på den, som jeg bruger i skolen.
"
Dine data kan du jo altid hive ud med en Live-cd
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2007 - 12:46 #16
Nero 8, Den gav også problemer på PC, dog ikke så dramatisk. Jeg slettede den, og
problemerne forsvandt (Heldigvis var det en jeg havde lånt). Du kan slette Nero
fra en Live-CD.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
09. december 2007 - 16:48 #17
Har aldrig hørt om en Live-CD, men hvordan skal det også lige kunne gøres hvis jeg ikke kan få adgang til windows?

Jeg er hjemme nu og skal til at prøve at gøre det som i siger :)
Vender tilbage når jeg har fundet ud af mere.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2007 - 18:09 #18
http://tyge.sslug.dk/knoppix/ Det er en Linux, som køres direkte fra CD/DVD drevet.
Med den kan du også komme ind i windows på harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2007 - 19:08 #19
Du kan se, men muligvis ikke flytte dine data med KNOPPIX hvis det er tilfældet, download og brænd INSERT www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage - guide på www.helgec.dk/livecd.html eller spørg igen
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. december 2007 - 04:42 #20
Hcma:

Nu har jeg gjort det som du skriver med:

chkdsk /p og chkdsk /r

chkdsk /p virkede ikke, men det gjorte chkdsk /r

Windows starter op igen, men nøj hvor er den utrolig langsom. Så langsom at selv lyden hakker. Når jeg forsøger at komme ind i Kontrolpanel så får jeg en Explorer fejl, som gør at den lukker det hele ned og starter op igen.

Jeg vil nu forsøge at lave en systemgendannelse til et senere tidspunkt hvor jeg ved at Windows virkede, og håbe at det hjælper med at løse de sidste problemer jeg har.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. december 2007 - 05:13 #21
Nu har jeg fortaget en systemgendannelse, og det løste de sidste problemer med at computeren er langsom. Desværre er der stadigvæk et problem.

Jeg kan ikke komme ind i Kontrolpanelet. Når jeg klikker der ind, kommer vinduet godt nok frem, men den søger efter programmerne, og efter nogen tid får jeg meddelelesen: "explorer.exe har fundet en fejl og afslutter. Vi beklager ulejligheden."

Også kan jeg sende fejlrapport eller undlade at sende. I ved nok selv hvad der efterfølgende sker. Det er selvfølgelig et irriterende problem som jeg gerne vil have løst. Nogle ideer?
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. december 2007 - 12:01 #22
Hej igen,
Vil lige sige at jeg har forsøgt at slette Nero 8 under tilføj eller fjern programmer.
Mit problem er bare, at jeg ikke kan slette programmet. Jeg får en Crash fejl når den skal indsamle oplysninger.
Jeg har efterfølgende tjekket programmer under start, og der er alt med Nero slettet udover Nero manual, men programmet ligger stadigvæk under Tilføj fjern programmer.
Og er ret sikker på at der er Nero 8 som er skyld i at Kontrolpanel ikke virker.

Jeg har prøvet at gå ind under programmer og slette Nero derfra, ved at trykke på Uninstallere, men det virker heller ikke.

Nogle ideer til hvordan jeg ellers kan få lortet slettet.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. december 2007 - 12:33 #23
Wee fik det til at virke :D
Gjorte det at jeg søgte på "Nero", og slettede alt der havde med Nero brænde program et gører, nu virker Kontrolpanelet igen :D
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2007 - 13:28 #24
Til lykke med det. Ja som jeg skrev, kunne det godt være Nero. Og det er ikke
kun Nero 8, som kan lave bøvl, Nero 7 kan også. Det er et problem program.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. december 2007 - 14:55 #25
Har aldrig haft problemer med Nero, men har også aldrig haft mere end Nero 6 :)
Det er først efter jeg installerede Nero 8 at problemerne begyndte.

Da det var hcma's beskrivelse af at jeg skulle prøve at boot WINXP og vælge R og skrive chkdsk /r, som i sidste ende løste mit største problem med at få windows til at virke igen, vil jeg mene pointene skal gå til ham, da han gav mig løsningen :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2007 - 17:20 #26
Bare for en ordens skyld. Det var nu mig der var først med den løsning:
08/12-2007 22:01:21 Men lad bare det ligge:)
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. december 2007 - 17:48 #27
Ja du skrev godt nok, men har desværre overset din besked, for det var hcma's jeg fulde :) Kunne dele pointene mellem jer hvis det var muligt.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2007 - 18:52 #28
Det er fint nok for mig, at hcma får alle point, han er et rigtig godt aktiv for Eksperten:)