Avatar billede mulgurul Nybegynder
07. december 2007 - 11:20 Der er 4 kommentarer

Hvordan eksekveres en winform applikation "stand alone"

Jeg er lidt novice på winform applikationer under .net 2.0

Har skrevet en winform applikation (c#) jeg har kørt fra Visual studio indtil nu. Her fungerer den perfekt.

Tidligere har jeg deployet med "one click" publish metoden, men den er ikke velegnet da jeg skal deploye på en 2003 server hvor jeg skal have exe filen liggende sammen med en masse settings osv helst under en specifik folder, og ikke inde under "documents & set." i en underlig fil struktur.

Så jeg har bygget en release version og flyttet alt fra bin/release til serveren.

Men når jeg klikker applikations exe filen så sker der ingen ting. Dvs der åbnes en commando vindue ganske kortvarigt som lukker igen og ingen applikation starter. der står intet i event loggen.

den gør det samme på min lokale udviklings maskine.

Hvad gør jeg forkert? mangler at gøre? Jeg kan ikke lige finde nogen forklaring nogen oplagte steder.

Og nb er der nogen der kan anbefale en god bog om at lave installations pakker "msi" ud fra .net applikationer

Håber på din hjælp

Mvh Mulgurul
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 11:47 #1
prøv at køre din exefil fra en prompt i stedet for at klikke på den, så bør du kunne se om den giver nogle beskeder når den har kørt...
Avatar billede ladyhawke Novice
07. december 2007 - 11:48 #2
her er en kort beskrivelse:
http://support.microsoft.com/kb/307353
Avatar billede mulgurul Nybegynder
07. december 2007 - 13:56 #3
Tak for tippet, men det har jeg prøvet. Der bliver intet skrevet ud. Har måske en ide om at den forsøger at køre winform exe filen med .net 1.1 og ikke 2.0 som den er kompileret med, så nu sidder jeg og leder efter .net konfiguration for do. Jeg kan dog kun finde shortcuts til at konfugurere .net 1.1 runtime. Men jeg har 2.0 runtime installeret så det er lidt mærkeligt.

Men tak for tippet vedr. deployment/installer projekter