Avatar billede karstoft Nybegynder
05. december 2007 - 17:59 Der er 2 kommentarer

Skærn går i stand-by kort tid efter opstart

Hej eksperter. Jeg mistænker lidt mit grafikkort for at have fået en underlig fejl. For et par dage siden gik skærmen pludselig på stand-by da jeg sad og arbejdede ved pc'en, men jeg kunne høre at harddiskene arbejdede videre og da jeg hørte musik pågældende tidspunkt kunne jeg konstatere at lyden også fortsatte med at fungere. At sætte en anden skærm til efter problemets opståen hjalp ikke.
Efter et par sekunder gik lyden så også i "hak" og det lød egentlig som når pc'en fryser, men stadig var harddiskene aktive. Dette problem kommer nu hver gang jeg starter maskinen kort tid efter den er kommet ind i windows.

Jeg har så kredset problemet ind til at det åbenbart kun forekommer når jeg kører i 1600x1200, hvilket min gamle skærm kører med. Hvis jeg starter maskinen op med en anden skærm, som den jeg sidder ved nu, der kun kører 1280x1024, opstår problemet ikke.
Er der nogen der kender noget til det fænomen?

På forhånd tak!
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. december 2007 - 16:33 #1
jeg gætter på grafikkortet ikke kan klare forskellen
i skærmopsætningen mellem de to skærme. Jeg havde engang
en maskine, hvor den ene skærm virkede mens den anden kom
frem med at den ville have en anden skærmopsætning og ville ikke starte op
Avatar billede karstoft Nybegynder
06. december 2007 - 17:37 #2
Tak for svar. Jeg undrer mig bare over, at problemet opstår nu. Jeg har jo kørt med den skærm i den opløsning altid. Det er et 8800GTS 640MB grafikkort, som jeg har haft i 4-5 mdr. uden problemer af nogen art.