Avatar billede eskilh Nybegynder
12. juni 2001 - 15:39 Der er 7 kommentarer

PC- brænder: kan mac forstå det?

Hej jeg vil bare høre om det er muligt at brænde cd\'er på min pc, som min mac kan forstå(hvis det jeg brænder på cd\'en indeholder mac- program/andet til mac)
Brændeprogram er Nero
(ibook/9.1)
Avatar billede Jman Praktikant
12. juni 2001 - 15:43 #1
Hvis du brænder det som ISO kan din mac helt sikkert læse det, men ellers kan den godt se filerne og de fleste omstændigheder...
De sidste tilfælde kan du downloade en \"oversætter fra PC til Mac\" på tucows
Avatar billede eskilh Nybegynder
12. juni 2001 - 17:38 #2
hvad så hvis det er mac-spil f.eks som jeg brænder på pc-en?
Avatar billede foodear Praktikant
13. juni 2001 - 08:15 #3
Hej.
Du skal tage med i dine overvejelser at ISO formatet kun understøtter 8.3 (max 8 karakterer foran. og max 3 efter og at de fleste mac applikationer herunder spil bruger en andet format
Avatar billede udby Nybegynder
29. juni 2001 - 09:17 #4
Du kan brænde alt på din Pc, og din Mac skal nok læse det . Dog hvis det er programmer, skal det naturligt være lavet til Mac. Billed, lyd og så vidre er ikke noget problem!  --Jeg er selv Mac bruger--
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. juli 2001 - 22:24 #5
Alt hvad du brænder på din pc, vil mac\'en kunne se.......dog er det kun mac-programmer den vil kunne afvikle! Det er en gammel skrøne at mac og pc ikke kan \"tale\" sammen.
Avatar billede ib_kh Nybegynder
10. september 2001 - 18:39 #6
brænd dem som ISO standard eller lav en cd copy
Avatar billede tre Nybegynder
20. september 2001 - 14:32 #7
Hvorfor synes i ikke at han skal brænde som MAC-format når han nu har Nero?? Jeg mener det kaldes Hybrid-format....

Så er det helt sikkert i MAC\'s originale sprog.

Cd\'en kan dog bagefter ikke læses i PC\'en uden et oversætterprogram fra MAC -> PC såsom TransMac....