Avatar billede perlys Praktikant
04. december 2007 - 17:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjern database

Hej alle

Jeg har et lille firma hvor vi er 3 medarbejdere som kobler op på et regnskabs program (PC-Firma/AirBoss) - Hovedprogrammet ligger på vores kasse-pc, hvor vi så kobler op til hoveddatabasen fra de lokale klienter, det fungerer fint. Mit spørgsmål er så: kan man hjemmefra (lokation2) installere programmet og så via nettet logge på samme database fil? - Jeg har i dag fjernskrivebords-løsning, men det kan ikke altid lige følge med, så jeg ville jo mene at hvis man kun har fjernforbindelse til databasen, så bør det hurtigere, hvordan deler man databasen hjem-til?
Avatar billede leif Seniormester
04. december 2007 - 21:04 #1
Det er langt fra sikkert at du får bedre performance ved det du vil. Hvad type database bruger systemmet ?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. december 2007 - 15:01 #2
Performance mæssigt vil det være meget sløvt (dvs utilfredstillende) idet alt for mange data skal flyttes over din internet opkopling, som uanset din hastighed er sløv i forhold til 100Mbit som et normalt netværk kører med.

Hvis det kun var skærmbilleder der skulle opdateres, ville performance være Ok.
Avatar billede perlys Praktikant
30. januar 2008 - 18:41 #3
Tak - Lukker