Avatar billede romina Nybegynder
02. december 2007 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ulemper ved Print-on-demand metoden

Hejsa

Jeg er ved at skrive en opgave om Print-on-demandmetoden og der forventes af mig, at jeg forholder mig kritisk til metoden. Jeg kan desværre ikke umiddelbart komme på nogen kritiske punkter ved metoden og håber, at I kan fortælle mig, om der er ulemper ved metoden.
På forhånd mange tak

/Romina
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. december 2007 - 20:29 #1
Prøv først at definere, hvad du lægger i begrebet "Print-on-demand".

Hvis du mener at man står ved en given printer og "henter" printet fra en server, er der flere ulemper.
Hvad hvis printet er bestilt som duplexprint, men maskinen ikke har duplex modul?
Eller det er farveprint, men kun en s/h maskine....

Men du må uddybe lidt mere, hvilke "miljø" der skal tages stilling til...
Avatar billede romina Nybegynder
02. december 2007 - 21:21 #2
Print-on-demand betyder, at bogen ligger som en digital fil på en eller anden database og bliver trykt, når der kommer en bestilling på bogen. På den måde undgår forlaget eller boghandleren at have en bog liggende, som ingen vil købe. På den måde sparer de også hyldeplads.
Avatar billede tjacob Juniormester
03. december 2007 - 13:28 #3
På denne side er de ret kritiske overfor POD:

http://www.sfwa.org/beware/printondemand.html
Avatar billede romina Nybegynder
03. december 2007 - 22:56 #4
Mange tak for linket. Smid et svar, så jeg kan tildele dig de 60 point.
Avatar billede tjacob Juniormester
04. december 2007 - 09:54 #5
OK, -svar