Avatar billede skcvg Nybegynder
02. december 2007 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Mono projektet

Kan (eller bør) man bruge Mono (http://www.mono-project.com/Main_Page) profesionelt i produktionssystemer ?

Er der begrænsninger i antallet af implementerede klasser og funktioner i forhold til Microsoft implementering ?

Eller mener I, at Mono kun er halvt færdig, og man skal vente nogen tid endnu inden man vil kigge nærmere på Mono ?
Avatar billede Syska Mester
02. december 2007 - 15:20 #1
Den gang jeg undersøgte det ... var Mono ca. 1 år bagud iforhold til MS ... dvs der vil nok hele tiden være nogle ting Mono ikke har som MS har ... versionmæssigt ..

Mono mangler jo alt det som lige er kommet i .NET 3.5

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2007 - 15:53 #2
Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at bruge Mono i produktion. Du tester naturligvis
løsningen og virker den så virker den. Og Mono/Linux eller MS .NET/Windows bør ikke gøre
nogen forskel.

Mono er helt med på nogle områder og langt bagefter MS på andre områder. Hvis du vil bruge
Mono til at lave cross platform udvikling har du nogle store udfordringer. Det løses
nok bedst ved også at bruge Mono på Windows.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2007 - 15:54 #3
Du kan checke kompabilitet her: http://mono.ximian.com/class-status/
Avatar billede skcvg Nybegynder
02. december 2007 - 17:07 #4
Ok, smid et svar begge to, så kommer der nogle points.
Avatar billede Syska Mester
02. december 2007 - 19:18 #5
svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2007 - 22:52 #6
ok