Avatar billede jjmb Nybegynder
02. december 2007 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne mange filer fra søgemaskiner

Hejsa.
Jeg har et par mapper med 52 php filer som skal med i søgemaskinerne.
I samme mapper er 52 pdf filer som jeg ikke vil have at der kommer direkte links til i søgemaskinerne.

Hvordan gør jeg dette?

Kan man skrive i robots.txt at den ikke må indeksere pdf filer i en given mappe?
eller skal jeg sidde og skrive alle 52 filer seperat ind i robots.txt?

På forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2007 - 00:02 #1
Det nemmeste ville være at lægge pdf-filerne i en separat (under)mappe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2007 - 00:06 #2
Nogle søgemaskiner anerkender at bruge *-notation i en Disallow, formentlig

Disallow: /dir/*.pdf

Men som du kan læse lidt om på http://en.wikipedia.org/wiki/Robots.txt er det ikke ligefrem standard ("The first version of the Robot Exclusion standard, does not mention anything about the "*" character in the Disallow: statement. Modern crawlers like Googlebot and Slurp recognize strings containing "*", while MSNbot and Teoma interpret it in different ways").
Avatar billede jjmb Nybegynder
02. december 2007 - 00:32 #3
Okay. Dvs den optimale løsning er at flytte alle filerne.

Jeg bruger

Disallow: /dir/*.pdf

indtil jeg får tid til at flytte dem alle. Jeg skal nemlig ind i samtlige php filer og lave linket om. Rigtig molbo arbejde :-)

Tak for hjælpen
Avatar billede jjmb Nybegynder
11. april 2013 - 21:58 #4
lukker tråden