Avatar billede sutpark Nybegynder
01. december 2007 - 23:07 Der er 7 kommentarer

muligt med et program det laver ftp server.. måske ikk her..

hej.. havde et program engang hvor man kunne lave sit harddrev som en ftp server.

fx. jeg gør det muligt for andre at få adgang til en del af mit drev. så programmet laver en "ftp" side med mine mapper og filer.....Dennis
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. december 2007 - 23:43 #1
En FTP server er jo altid tilknyttet en harddisk, så jo det er let at finde nogen.
Fx FileZilla Server: http://filezilla-project.org/
Avatar billede sutpark Nybegynder
01. december 2007 - 23:53 #2
okay, men er det muligt med dette program at lave så du fx for adgang til mine mapper. og kun bestemte mapper ? med en kode og ip adresse ´?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2007 - 00:06 #3
Ja, det kan du.
Avatar billede sutpark Nybegynder
02. december 2007 - 01:03 #4
er der ikk andre programmer? eller hvordan giver jeg adgang til de andre. skal jeg ikk give deres ip adgang. de kan ikk logge på
Avatar billede leif Seniormester
02. december 2007 - 09:11 #5
Kategorien er måske lidt forkert, men.

1. Hvis du har router har du så som minimum åbnet port 21 ?
2. Hvis folk har Dynamisk IP adresse er det ikke smart at lave sin sikkerhed baseret på IP, men brug Brugernavn og Password
Avatar billede leif Seniormester
02. december 2007 - 09:36 #6
Og må jeg henlede opmærksomheden på:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=sutpark&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Du bør give nogen tilbagemeldinger og få uddelt point til dem som har hjulpet dig.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2007 - 11:29 #7
Ja, som leif siger, du skal oprette brugernavn og password, til dem der skal have adgang. Og derudover skal port 21 i både router og evt. software firewall være åben.