Avatar billede dk_akj Nybegynder
01. december 2007 - 22:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Disable windows mediacenter

Hej.

Hvordan får jeg disabled mediacenter i Vista home premium.

Problemet er at hvis man kommer til at trykke på den grønne startknap på MCE remote eller MCE keyboard så starter Vista for MC.
Da jeg kører mediaportal er det ret belastende.

Anyone ?

//akj
Avatar billede sutpark Nybegynder
01. december 2007 - 23:11 #1
hej.
du kan vel bare uninstall?? eller deaktiver knapperne ?
Avatar billede j3ppah Novice
04. december 2007 - 09:57 #2
du kan afinstallere media center under kontrol panel -> tilføj fjern programmer...
kan ikke huske om den ligger under de normale installationer, eller under windows komponenter.

Ellers har du højst sandsynligt nede i højre side ved siden af dit ur, noget der hedder quick launch button's (staves?)
Der inde under kan du deaktivere knappen til at starte MC, uden at afinstallere det.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. december 2007 - 10:07 #3
Det endte med en hastala vista... Nu spiller den på en XP pro.
Der var alt for mange begrænsninger i Vista til at jeg gad spilde mere tid på det.
Bare at få lavet noget fjernstyring er jo et mareridt.

Der er ikke noget under kontrolpanelet der kan fjerne MC, checkede ikke i systray (ved uret) quicklaunch er knapperne ved siden at "start" button.

Svar venligst så i kan få point.

//akj
Avatar billede j3ppah Novice
04. december 2007 - 10:18 #4
Vista har mange begrænsninger ja.. men de kan altså fjernes de fleste... har kørt på det siden betaen nu, og synes efterhånden jeg er ved at have fjernet de fleste pisse irriterende ting...
Men go vind fremover!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. december 2007 - 10:23 #5
Ja, mange ting fik jeg også låst op for, men en ting som f.eks local computer policy, det er bare ikke tilgængeligt.
Det gjorde det måske heller ikke bedre at det var en dansk Vista når man er vant til engelske versioner. Det kan være svært at finde de danske betegnelser.

//akj
Avatar billede j3ppah Novice
04. december 2007 - 10:26 #6
local computer policy eksistere :)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. december 2007 - 10:29 #7
også i home edition ? Hvor finder man det ? og hvad hedder det på dansk ?

//akj
Avatar billede j3ppah Novice
04. december 2007 - 10:37 #8
ved ikke på dansk... den ligger some where i kontrol panel mener jeg, sidder ikke ilge på min vista... er lige på xp... men kan da se om jeg kan finde ud af hvor det ligger senere når jeg har fri