Avatar billede rdc Nybegynder
01. december 2007 - 21:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dansk XP, men engelsk tekst

Hej allesammen

Jeg har lige samlet en computer sammen idag. Efter at have installeret XP, Norton 360 og Office Pakken. Derudover alle windows opdateringer samt nødvendige drivers til forskellige ting. Har jeg lagt mærke til noget meget underligt...

Selv XP som er installeret på pc'en er på dansk. Men når man slukker computeren, står der "Windows is shutting down" altså på engelsk. Dette burde jo stå på dansk. Dette samme gælder når man vil genstarte og når man vil logge af siger den tilsvarende: "Preparing til log off" bla. bla.... Fatter ikke hvordan dette kan ske. Første gang jeg oplever det.. Nu er computeren også begyndt at opføre sig underligt, med IE7. Den crasher pludselig og siger "Svarer ikke", men ingen fejl meddelelse overhovedet. Any Idea's?

Den windows jeg har installeret på er en ny Windows XP OEM, og Office Pakken er Business..

På forhånd mange tak...
Avatar billede sutpark Nybegynder
01. december 2007 - 23:09 #1
hej.
er det org cder? eller er det en eng. version som du har lavet dansk windows med ?
Avatar billede rdc Nybegynder
01. december 2007 - 23:13 #2
nej det er original cd... Købt her forleden... Den er også aktiveret osv.. Alt er originalt. Det er en Windows XP OEM med indbygget Service Pack 2.. For det var med da den installerede... Fatter stadig ikke hvad problemet er...
Avatar billede sutpark Nybegynder
01. december 2007 - 23:48 #3
hmm nej lyder underligt. har jeg ikk hørt om før... hmm
Avatar billede rdc Nybegynder
02. december 2007 - 01:10 #4
tror du det er muligt at, dem som jeg har købt xp hos, har lavet en dansk xp med engelsk service pack 2 integreret? men altså det virker bare underligt, hvis det kan lade sig gøre.. vil gerne nævne hvem jeg har købt det hos, men ved ikke om det er imod reglerne på eksperten.dk .

Det underlige ved det er også at jeg har købt en Windows XP Pro. OEM for 995,- men har fået en: Windows XP Pro. Service Pack 2 OEM... og endnu underligere er at der på pakken til XP, bare står Windows XP Pro OEM.. men somsagt indeholder cdrom'en Windows XP Pro. Service Pack 2 OEM.

Hva skal jeg gøre? Tror heller ikke det ville nytte noget at reinstall... ):
Avatar billede heltfin Nybegynder
02. december 2007 - 07:53 #5
Kontakt forhandleren og forklare ham problemet det er den eneste sted du kan få support med en OEM cd.
nok en fejl
Avatar billede heltfin Nybegynder
02. december 2007 - 07:57 #6
kan du låne en Windows XP Pro cd fra en kammerat og indstil den med din serial det er også ok det giver ikke problemer med at aktivere
Avatar billede heltfin Nybegynder
02. december 2007 - 08:00 #7
Avatar billede rdc Nybegynder
02. december 2007 - 12:00 #8
Jeg har prøvet at installere service pack2 på dansk oveni, men ingen forskel... jeg kan godt prøve det med at indstille den med en anden serial... men tror du virkelig det ville rette op på problemet? For det er jo ikke nogen aktiverings problem... det er sprog problem...
Avatar billede heltfin Nybegynder
03. december 2007 - 06:45 #9
indstille den med en anden Windows XP Pro cd ikke serialnr
Avatar billede rdc Nybegynder
02. marts 2009 - 15:27 #10
lukker