Avatar billede hb1309 Nybegynder
30. november 2007 - 00:01 Der er 4 kommentarer

Aktivering/Registrering 98

Hej

Har været nødsaget til at formatere børnehavens computer. Ville prøve at installere XP, men under installation er den stoppet, og skriver den mangler dmio.sys.(måske er computeren for gammel - men den lever op til de systemkrav XP'eren har)
Institutionen sidder ikke inde med en windows 98, så jeg fik naboens, men der er ikke nogen produktnøgle. Er der så noget jeg kan gøre?
Og hvis ikke -kan jeg overhovedet installere XPéren - som jeg har produktnøgle til - men hvor der så mangler filen dmio.sys????
HJÆLP...
Avatar billede trav4u2 Novice
30. november 2007 - 01:55 #1
Du skal bruge en nøgle til Windows 98, og den skal jo følge med når du overtager programmet fra naboen. Jeg går ud fra at han ikke længere har 98’eren installeret.

Ofte kan man finde 98-nøglen på PC’en kabinet; så prøv en gang at kigge ind til naboen igen.

Mht. ”dmio.sys” så er det højst sandsynlig et hardwareproblem (harddisk, ram). Det kunne måske også, som foreslået her: http://forums.pcapex.com/showthread.php?goto=lastpost&t=6024, være CD’en eller CD-disken der er problemet. Hvis det er rammene det er galt med, kan du måske slå 2 fluer med et smæk - Fjerne fejl-ram og opgradere så XP kan køre bedre.

Mht. XP, hvad er maskinens specifikationer?
Avatar billede ebe Praktikant
30. november 2007 - 09:25 #2
ellers har jeg en gammel 98II med serial liggende, den kører ingen steder mere og du må gerne få den, du kan evt. downloade den som image fra min ftp-server.
Avatar billede hb1309 Nybegynder
30. november 2007 - 10:00 #3
Hej ebe

Du er da en engel...det vil jeg rigtig gerne. Hvordan gør jeg?
Send det lige som svar hvis du gerne vil have nogle point. Jeg er helt ny herinde, så jeg ved faktisk ikke helt endnu hvordan det fungerer.

De bedste hilsner
Helle
Avatar billede ebe Praktikant
30. november 2007 - 10:07 #4
Hej Helle,
jeg vil ikke så gerne lægge min server + dit brugernavn + adgangskode her, så hvis du sender mig en mail på ebe snabela abele punktum danmark skal jeg fortælle dig hvordan du gør!
Vh. Ebe