Avatar billede miti7 Nybegynder
29. november 2007 - 20:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webcam program

Hej Eksperter!

Jeg søger et gratis program, hvor jeg kan tage billeder, og gemme dem, med mit webcam.  Kender I et ?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
29. november 2007 - 21:45 #1
har du ikke software CD med da du købte cameraet?? .. eller kid på producentes hjemmeside... man kan ofte downloade dem. Alle webcams er jo heller ikke ens .. så det er oftest producenten som leverer softwaren ..
Avatar billede nva Praktikant
30. november 2007 - 14:04 #2
Du er da godt nok ualmindelig fedtet med point ;)

http://www.yawcam.com/help/help.php
Avatar billede miti7 Nybegynder
01. december 2007 - 21:30 #4
Har lige et spørgsmål til det der Drogem program: HVordan kan jeg gøre sådan, at den tager et nyt billede hver gang i stedet for den bare erstatter det andet??
Avatar billede nva Praktikant
03. december 2007 - 07:48 #5
Se under punkt. 11

Here you’ll be setting the folder to save images to, and the actual filename for each image. Dorgem allows special characters in file names so that each name is unique (otherwise each time your camera detected motion it would take a picture and over-write the previous one). Somewhere in the file name, enter the characters %g - which will give your file name a time-stamp. If you use %G in the file name, it will also add the current year.
Because my camera is taking pictures of movement on my patio, I named the file patio-camera%G%g. This results with images being saved as patio-camera20060926165001.jpg. Broken down that’s patio-camera - the current year - the current month, day, hour, minute and second. Click Save after you’ve selected a folder and file name.