Avatar billede gipa Nybegynder
29. november 2007 - 17:13 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Websikre farver

Hvor vigtigt er det efterhånden at bruge websikre farver?

Og understøt meget gerne din påstand med lidt statistik hvis du kan, så jeg kan basere vores beslutning om logofarver på mere end formodninger...  ;o)

Hvis du ikke har statistik, tager jeg også meget gerne imod formodninger.  :o)

:o)  Rie
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 17:47 #1
Det er kun i de tilfælde hvor en baggrundsfarve på et billede, skal matche en baggrundsfarve defineret i koden det er vigtigt... Men altså, når det kommer til farver på et logo f.eks., har det sgu ikke noget at sige.

Statistik: 100 % af dem der bor hos mig, er enig.

mvh.
madshammer
Avatar billede cpufan Juniormester
29. november 2007 - 19:41 #2
websikre (de 256) er irrelevant i dag.

ifølge:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp

2% bruger 256
og bag disse 2% gemmer sig med 99,99999% sandsynlighed søgerobotter,
som har nedsat skærmopl. til lavest muligt for at optimere process-hastighed.
Avatar billede gipa Nybegynder
30. november 2007 - 10:55 #3
Det er super! Tusind tak, begge to...  :o)