Avatar billede djblues Nybegynder
28. november 2007 - 12:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Database export til Txt fil (SILENT)

Hej

Jeg har en Access database, som bliver opdateret fra et andet program kontinueligt.
Jeg vil gerne have lavet et lille stykke vb-kode som åbner databasen, eksporterer data til en txt-fil og markerer de data der er eksporteret med et ja. ( data skal kun kunne eksporteres en gang, derfor skal eksporten tage højde for om "eksporteret" er sat til Ja eller Nej.. )
Avatar billede supertekst Ekspert
28. november 2007 - 14:54 #1
Skulle nok kunne lade sig gøre ved hjælp af VBA-reference til databasen fra f.eks. et Word dokument eller Excel-fil.

Du er velkommen til at sende yderligere specifikationer vedr. den eller de pågældende tabeller, der skal eksporteres - til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede djblues Nybegynder
28. november 2007 - 15:04 #2
Jeg skal loge tilføje at det skal laves i en app. og der kan/må ikke implementeres kode i databasen...
Databasen bliver nemlig oprettet og vedligeholdt af et andet program, som har denne åben mens jeg skal have eksporteret data og markeret at data er eksporteret..
Avatar billede supertekst Ekspert
28. november 2007 - 15:36 #3
Der vil kun være kode i den app., der har referencen til databasen.
Avatar billede djblues Nybegynder
29. november 2007 - 07:47 #4
En lille tilføjelse til : Jeg har ikke office på pc'en hvor det hele skal køre.
Hverken Excel, Word eller Access. :)
Avatar billede supertekst Ekspert
29. november 2007 - 09:04 #5
Så kan jeg ikke hjælpe - desværre.
Avatar billede djblues Nybegynder
29. november 2007 - 10:10 #6
Ingen andre der har ideér ??

Jeg kan godt connecte til databasen, men skrive filen baseret udfra en SQL statement, har jeg ikke helt styr på ?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
29. november 2007 - 21:36 #7
Jeg har et lille demoprogram, som jeg tror kan hjælpe dig. Hent det her.
http://www.onlinenet.dk/test.zip
Avatar billede djblues Nybegynder
29. november 2007 - 22:24 #8
joo, det ser jo ud til at være noget i den retning, MEN min Visual Studio 2005 vil ikke rigtig tage projektet... Kan du hjælpe mig der. ??
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
29. november 2007 - 22:30 #9
Desværre ikke. Det her er området for VB6, og jeg bruger ikke andet. Der findes en mulighed for at konvertere, men jeg ved desværre ikke hvordan.
Avatar billede djblues Nybegynder
29. november 2007 - 23:09 #10
Ok, jeg så kun på databasen. Men jeg kan ikke rigtig finde eksporten til text-filen ???
Avatar billede neoman Novice
29. november 2007 - 23:13 #11
Hvad ønsker du ? I VB.NET at tage ALLE data i en eksisterende access tabel og spytte dem ud som en text fil ?
Avatar billede neoman Novice
29. november 2007 - 23:15 #12
Hvis ja , så luk dit spøgrsmål her og opret det i http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Visual-Basic-NET/

Det er fordi jeg kan hjælpe dig lidt på vej, men ikke sikkert at MOI kan gøre det færdigt, og så kan andre vb.net folk  træde til
Avatar billede djblues Nybegynder
29. november 2007 - 23:25 #13
Spørgsmålet er oprettet i gruppen.
Jeg ønsker egentlig kun at vælge at eksportere hvis posten ikke er eksporteret.
( jeg skriver lige et forslag som der var en der sendte til mig, bare som VBA i access, men det duer ikke da jeg ikke har access på den pc det skal køres på. )
Avatar billede djblues Nybegynder
29. november 2007 - 23:26 #14
Jeg nedlægger spørgsmålet her .. OK