Avatar billede hkb-x Nybegynder
26. november 2007 - 20:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

remote desktop

Er der en mulighed for at jeg fra min bærbare kan styre min stationære på den stationæres skærm?
Avatar billede hcma Novice
26. november 2007 - 21:04 #1
ja - hvis du har XP Pro på din bærbare (alt den du vil styre en anden pc fra)
Avatar billede hkb-x Nybegynder
26. november 2007 - 21:06 #2
hvordan?

har du et link til en guide?
Avatar billede skovs Nybegynder
26. november 2007 - 21:11 #3
Du kan vælge at køre fjernskrivebord fra Tilbehør -> "Forbindelse til Fjernskrivebord" eller du kan vælge kommandoen fra kør: mstsc /console, så overtager du computeren direkte. Det kræver dog, at du kender ip-adressen på din stationære  og at dit netværk/PC tillader kommunikationen (firewalls, routeropsætning, PC osv.)

Alternativt kan du vælge andre programmr som du kan fjernstyre pc'en med. Fx. Teamviewer  (http://www.teamviewer.com/da/index.aspx), som ikke kræver sønderligt af brugeren.
Desuden findes der utallige programmer på freewaremarket, men det kræver mere opsætning hvis de skal være sikre, at anvende.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. november 2007 - 21:57 #4
Eller med Skype - simpelt og let. Men hvordan skal det lige forstås? Skal du logge på den stationære fra bærbar, og dermed se skærmen på den stationæres monitor?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
26. november 2007 - 22:20 #5
ja... jeg vil gerne kunne styre den stationære fra den bærbare...

lidt aka 2 skærme på den bærbare men bare på den stationæres monitor...

Ved godt det er lidt mærkeligt men ku være mega kool hvis det ku virke...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. november 2007 - 22:56 #6
Den må du forklare nærmere...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. november 2007 - 23:06 #7
Det du spørger om: "Er der en mulighed for at jeg fra min bærbare kan styre min stationære på den stationæres skærm?" - det kan du via fjernsupport styring eller med Skype. Hvis du bruger fjernskrivebord, mener jeg ikke der kommer billede på den stationæres skærm.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
27. november 2007 - 12:09 #8
med fjernskrivebord ser jeg jo bare min stationære på min bærbares skræm... jeg vil gerne overtage styringen af den stationære fra den bærbare... hvordan gør jeg det med fjernsupport eller skype?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
27. november 2007 - 12:24 #9
har prøvet Teamviewermen syntes ikke det kører særligt godt...

Er utroligt klodset...
Avatar billede gratis Nybegynder
27. november 2007 - 15:53 #10
tightvnc kunne være en mulighed, http://www.tightvnc.com/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. november 2007 - 18:38 #11
Med Skype: https://extras.skype.com/1204/view
Fjernsupport: Start -> Hjælp & support -> Inviter en ven til at oprette forbindelse til din computer med Fjernsupport.