Avatar billede dosdesign Juniormester
26. november 2007 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pc fryser/genstarter ved afspilning videoklip

Hej

Hver gang jeg afspiller visse avi filer m.m enten på nettet eller på min pc kommer playeren frem og skrærmen bliver helt grøn (med lidt andre farver i) og pc fryser og genstarter, det er kun nogen film (og det er både små og store) ?? hvad kan være galt?
Avatar billede dosdesign Juniormester
26. november 2007 - 13:50 #1
P.s jeg har prøvet med ny driver til grafikkort !
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 14:10 #2
Det kunne være et codec problem, men lyder dog drastisk at systemet ligefrem stopper og genstarter...
Prøv dog for alle tilfældes skyld at downloade og installere enten Ace mega codecs pack (winXP) eller vista codecs pack/k-lite codec pack)(WinVista), alle med play only indstillinger.
Avatar billede dosdesign Juniormester
26. november 2007 - 15:03 #3
jeg tror ikke det er codec packs - har selv altid brugt SSL codecpack uden problemer og jeg kan godt se avi film på 700 MB og små, men nogen steder på nettet hvor man kan se et klip på 4 MB fryser den + nogle avi film som jeg selv har lavet med windows moviemaker på 600 KB fryser ??? mærkelig !
Avatar billede dosdesign Juniormester
26. november 2007 - 15:04 #4
SLD mente jeg !
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 15:07 #5
lyder yderst besynderligt :)

Måske er de 4mb filer samt moviemaker filerne af et specielt format, fx. quicktime, realmedia eller et andet format som kræver en speciel afspiller?
Avatar billede dosdesign Juniormester
26. november 2007 - 15:25 #6
ja det er er mærkelig for mine moviemaker film har virket før + det er som sagt alm. klip på nettet man kan hente og se + det er små sjove film klip som jeg har liggende !
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. maj 2008 - 20:08 #7
FOLK skriver gang på gang i mine indlæg, at man skal huske at lukke sine indlæg - også selvom jeg ikke har fået et svar jeg kan bruge ??? Jeg ved ikke hvordan jeg skal lukke dem uden svar - men så siger de kloge man selv skal ligge et svar og godkende, så det gør jeg så - ja så får jeg nok ballade igen, for det plejer jeg at få fra dem der ikke får point - ja dte er ikek nemt - og helt ærlig er det ikke ligemeget om et spørgsmål er lukket !