Avatar billede jalaba Nybegynder
22. november 2007 - 18:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Koble data i to forskellige tabeller sammen

Jeg har en tabel(#1) med titel osv og en tabel(#2) med tekst der passer til den pågældende række i den anden tabel.

Nu vil jeg så koble dem sammen, og det er ikke godt nok med et felt der hedder "tekst_id" i tabel #1, da jeg nogle gange også vil gå den anden vej, og så hente ALLE rækker i tabel #2 der har noget med en bestemt række i #1 at gøre.

Grunden til, at jeg ikke bare både kan skrive titel i tabel #1 og tabel #2, og så når jeg skal hente alle rækker ud i tabel #2, så bare hente på titlen, er at jeg nogle gange vil omdøbe titlen, og så bliver det lidt voldsomt, at gøre det på ALLE rækker.

Så jeg tror det er smartere, at lave en tabel med alle relationerne. Men problemet er så bare, at når jeg henter en række ud fra tabel #1, så vil jeg gerne have den NYESTE tekst i tabel #2, og så ved jeg ikke hvordan jeg længere skal gøre :D

Nogle med nogle forslag?
Avatar billede jalaba Nybegynder
22. november 2007 - 18:29 #1
Flyttet til en anden kategori.

http://www.eksperten.dk/spm/807125
Avatar billede jalaba Nybegynder
22. november 2007 - 18:29 #2
..