Avatar billede ch007 Nybegynder
22. november 2007 - 16:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spam eller ej?

Jeg har et par spørgsmål, som jeg gerne vil have folk tænker over og hjælper mig med.

Jeg deler point mellem alle, der skriver noget konstruktivt.

Jeg har en hjemmeside 15.000 registerede brugere. Men da jeg startede siden for 5 år siden, skulle man ikke aktivere via et link med en aktiveringsmail. Dvs. jeg har nogle ca 4000 brugere som jeg ikke ved om de har opgivet den rigtige adresse...

Mit problem er at jeg nu (først nu) gerne vil udsende nyhedsmail.

Skal jeg sende til alle 15.000 eller kun dem jeg ved har angivet den rigtige adresse?

Har de været logget ind på hjemmesiden de sidste tre år, har jeg deres rigtige adresse.

Hvis jeg sender mail ud til alle får jeg måske nogle gamle sløve netsurfer tilbage.

Jeg er nok mest tilbøjelig til at udsende kun til de sikre, hvad ville du gøre?

Jeg er også lidt nervøs for at blive anklaget for spam (altså hvis jeg udsender til dem der ikke selv har registeret sig).

Er der nogle der ved noget om lovgivningen her? Jeg kan kun finde dette:
http://newz.dk/spam-skal-koste-mere

Hvad er den i dag?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 16:48 #1
Hej
Hvis du sender nyhedsbrev ud til dine 15000 brugere der har indmeldt sig,
og du bliver meldt for spam, ja så koster det mindst 150.000 kr i bøde.
Det er spam hvis ikke brugerne samtidig med indmeldelsen eller senere,
udtrykkeligt (aktivt ved at klikke eller skrive) har tilmeldt sig dit nyhedsbrev.
Alene oprettelsen af en konto på hjemmesiden er ikke nok.
Du må ikke uopfordret sende nyhedsbreve til dem.
Avatar billede ch007 Nybegynder
22. november 2007 - 16:53 #2
Jeg er klar over at de skal sige ja, og det har de gjort ved oprettelsen. Men der har de måske sagt ja men en anden email...

Hvor ved du fra at det koster 10 kr på mail?

Dokumentation?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 17:01 #3
De 10 kr er nævnt i en avisartikkel jeg har læst engang.
Var det ikke et mobilfirma der blev dømt i sådan en sag?

Har de sagt ja til nyhedsbreve, så ville jeg sende ud til alle,
så får du jo at vide hvilke mail der ikke mere er aktive.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
23. november 2007 - 15:19 #4
Det vil også være muligt at lave et lille script, f.eks. i php, som først tjekker op på om emailen egentlig eksistere, og hvis den ikke gør, så slet brugerne eller hvad du nu vel, så på den måde slipper du for at få en masse mails retur i hovedet
Avatar billede ch007 Nybegynder
25. november 2007 - 21:50 #5
ttopholm, problemet er ikke at de har skrevet en mail der ikke findes, altså fx uden @. Det tjekkes selvfølgelig. Men når Mogens Hansen har skrevet Mogens@hotmail.com ved jeg jo ikke om det er Mogens Hansens eller Mogens Petersens....

Er der virklige ikke flere som ved noget om dette emne - eller bare har en mening?
Avatar billede ch007 Nybegynder
28. november 2007 - 10:00 #6
Desværre er der ikke kommet noget, jeg kan bruge. Det er sgu ærgeligt!!!