Avatar billede kcbuus Nybegynder
20. november 2007 - 18:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk det samme i flere felter

Hejsa herinde...

Kan man ikke lave i excel så den skriver det samme i eks. 2 felter

Skriver jeg nu 200 i C7, vil jeg gerne den aotumatisk skrev det samme i B8

Håber i kan hjælpe mig... Det går mig sku lidt på nerverne

Hilsen Buus
Avatar billede be_nice Juniormester
20. november 2007 - 18:23 #1
Er det kun en celle du vil gentage, eller drejer det sig om flere?

Skriv flg. i B8 =hvis($c$7="";"";$c$7)

Denne absolutte reference sikrer at det du skriver i C7 altid skrives i B8 også (dette gælder også hvis du flytter felt C7 senere.

/Be_Nice
Avatar billede excelent Ekspert
20. november 2007 - 18:32 #2
indsæt i arkets kodemodul

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If ActiveCell.Column > 1 Then ActiveCell.Offset(0, -1) = Target
End Sub
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2007 - 19:04 #3
Og hvis det bare skal være helt enkelt:
I B8 skriver du =C7
:-)
Avatar billede kcbuus Nybegynder
20. november 2007 - 22:07 #4
Hejsa det lader sig ikke til at virke.... Troede også selv man bare skulle skrive =C7, men det funker ikke rigtig. Når jeg skriver en værdi i C7 sker der ikke en skid i B8.....

Hilsen Buus
Avatar billede excelent Ekspert
20. november 2007 - 22:16 #5
højreklik på arkets fane
vælg Vis Programkode
indsæt kode der
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
20. november 2007 - 22:19 #6
Muligvis fordi B8 er textformateret:
- du står i B8 og vælger - menu - format - cells - under fanen "number" og under category vælger du general (den øverste) - og OK
- så skriver du: +C7 i cellen B8 og trykker enter
Håber det vil funke.
Hilsen Luffe
Avatar billede jlemming Nybegynder
21. november 2007 - 07:37 #7
Prøv: =C7, indtast i C7, tryk herefter "F9"

hjælper det?
Avatar billede kcbuus Nybegynder
21. november 2007 - 11:44 #8
Tak Luffe... Det virkede.

Hvordan giver jeg dig point? Det står som om det er be nice, der skal have dem.

Hilsen Buus
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
21. november 2007 - 12:57 #9
Det er fordi du kan vælge at give dem der har afgivet et svar point.
Jeg havde blot lagt en "kommentar", og dem eller den hvis svar du så kunne bruge, kan du bede om at lægge et "svar" ... som jeg har gjort nu.
Du kan så highlighte dem du synes skal have point og trykke på acceptér.
/ Luffe
Avatar billede kcbuus Nybegynder
21. november 2007 - 14:52 #10
Tak for hjælpen Luffe

Hilsen Buus