Avatar billede baileys Nybegynder
19. november 2007 - 11:42 Der er 2 kommentarer

Mac OSX Leopard på virtual maskine på linux

Lige et hurtigt spørgsmål, til dem der har erfaring med dette..

Efter lidt omstrukturering og en ny stor ekstern harddisk, vil jeg lave en Windows XP der kan køre både i vmware og som kan bootes op på...

Men jeg ville høre om der kunne gøres noget a'la det samme med den nye Leopard (inden jeg invisterer i skidtet)? Jeg har brug for at teste nogle ting i OSX, og tænkte derfor om jeg kunne køre det i en virtuel maskine (eller om jeg kunne køre det, side om side, på en ekstern harddisk, som også bliver brugt til andre styresystemer?

Kom frisk.. :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
19. november 2007 - 16:43 #1
det kræver i hvert fald at du først patcher installeren til MacOS for at den overhovedt kan installeres på Ikke-Apple godkendt maskineri.

med hensyn til windows xp vil du ikke kunne lave en installation der både kan starte i en virtuel maskine og på fysisk hardware.

så du er nød til at prioritere om det skal være Virtuel Maskine eller Fysisk hardware.

det skal så lige siges at når du først har lavet en virtuel maskine med vmware kan du jo køre den på windows og linux med vmware player som kan hentes gratis fra deres side.

/psycosoft-funware :)
Avatar billede baileys Nybegynder
19. november 2007 - 18:50 #2
Har fundet en guide på nettet der forklarer hvordan jeg kan få min XP til at køre både på min fysiske maskine og i en vmware-maskine :) Ideen er at konfigurere flere Hardware Profiles i Windows XP, som man så skifter mellem, og dermed også den hardware den kører på... Det lyder lovende, og jeg vil lige tjekke det ud med min egen installation og vende tilbage...

Jeg havde hørt jeg skulle patche den, men også at installationen krævede man lagde imaget ned på en ekstern enhed (anden en den man installere på), og ville bare lige høre om nogen havde haft held med en installation på en intel maskine :)

Men takker for inputtet :)