Avatar billede tomdane Nybegynder
19. november 2007 - 09:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

domain controller går død, event id 1030 og 1053

Hej

Siden sommer har vi periodisk (ca. en gang om ugen i week-enden) oplevet at vores domain controller (HP DL 360, 2 GB RAM, 30 GB disk i RAID 1) går død. Det lader til at være opstået nogenlunde samtidig med at jeg fjernede WSUS 2.0 (pga. pladsmangel). Jeg havde WSUS stående som en group policy.

Jeg har opdateret alt, kørt defrag og diskoprydning, kørt chkdsk, rettet swapfilen til det anbefalede (3070 MB)kigget på DNS server etc. etc. men kan ikke finde på mere.

Det typiske er, at først melder den "event id 1030, Widows cannot query for the list of group policy objects". ½ time senere melder den så "event id 1053, Windows cannot determine the user or computer name (Not enough Storage to complete this operation)."

Herefter er den så gået helt død, og typisk må jeg lave en kold genstart.

Al input er velkomment, og der er masser af point at gå efter.
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. november 2007 - 10:04 #1
Hej. Du skal kontakte Microsoft for at få "hotfix 842804". Det er gratis.
Avatar billede speedytech Nybegynder
24. november 2007 - 09:20 #2
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 21:36 #3
Lyder som ballade med din DNS - eller problemer med diskpladsen måske...
Avatar billede tomdane Nybegynder
07. januar 2008 - 09:25 #4
Hej

Beklager at jeg ikke har svaret før, men jeg havde skrevet et meget langt svar, som ikke blev lagt ind af Eksperten - sandsynligvis pga. timeouts (har prøvet det før, pisseirriterende).

Nå, her er mine kommentarer til jeres kommentarer:
Tony: Nej, det var ikke det
Speedy: eventid.net er et godt site, men ikke til megen hjælp her
sup: masser af diskplads, DNS løbet igennem af 2 eksterne folk

Problemet er at det er svært at skelne mellem årsag og symptom (går DNS ned fordi netkortet holder op med at svare eller omvendt), og her er der ikke nok oplysninger i eventloggen.

MEN MEN MEN her i week-enden faldt jeg over et issue "bad credentials check" som tilsyneladende giver disse fejl på 1030 og 1053. Jeg har nu aktiveret "disabledomaincreds" i Hkey_local_machine\system\currentcontrolset\Control\ LSA. Vi får så at se om det var det.

De sidste par måneder er systemet crashed næsten hver week-end, så jeg begynder at tro hvad som hels, inklusiv virusangreb.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
07. januar 2008 - 09:30 #5
For det ikke skal være løgn har jeg fået samme issue hos en af mine kunder, så har smidt problemet til Microsoft support.

Jeg kommer tilbage med en løsning når jeg har noget fra dem :)
Avatar billede speedytech Nybegynder
08. januar 2008 - 10:22 #6
Pøv evt. af finde egenskaberne på netkortet, og fjerne strømspare funktionen.
Avatar billede tomdane Nybegynder
11. januar 2008 - 17:10 #7
Hmmm, når selv sup er nødt til at smide den opad, behøver jeg ikke føle mig knotten over at jeg ikke kan finde problemet ... ;-)

speedy: Ja, den har jeg også læst om, men jeg kan ikke finde den feature. Ved du hvor jeg gør det på et HP NC7781 netværkskort?

Jeg har i øvrigt lige fået en faulting application "verconn.exe", version 8.0.0.1004. Det er en del af Trend Micro, som jeg har på serveren (OfficeScan Server og Client). Den melding har jeg ikke set før, men det er jo aldrig godt.
Avatar billede speedytech Nybegynder
14. januar 2008 - 13:18 #8
Den er der ikke på et HP NC7781
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. januar 2008 - 14:12 #9
Den faulting application du får tror jeg ikke er årsagen, men nok nærmere et resultat af nedbruddet.

Jeg får en lignende fejl, bare på en Navision Database som ligger og kører på den server.
Avatar billede tomdane Nybegynder
27. januar 2008 - 16:52 #10
Hej, her er lige en status: Efter 14 dage med "bad credentials check" disabled kan jeg fortælle, at det har nedsat fejlraten. Men den største forskel var at jeg fik ryddet op i forward og reverse zones i DNS-management systemet. Herudover har jeg fjernet min DNS og WINS-server nr. 2, så jeg kun har 1 server som gør dette.

Det var stadig nogle 4 år gamle midlertidige servere fra den gang vi opgraderede fra NT til 2003, og siden jeg fjernede dem fra mstst-mapperne for 4 dage siden, har der ikke været noget som helst i event loggen af den ene eller anden art.

Mit bud er, at mine nuværende DC'ere (har 2) har prøvet at replikere til disse ikke-eksistende servere, og er gået i baglås over den manglende kontakt.  Jeg vender tilbage hvis situationen forværres igen.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
20. februar 2008 - 15:37 #11
Så fik jeg løst min fejl - desværre på den hårde måde med en re-installation.

Jeg fik skiftet stort set alt HW i serveren, og M$ har fejlsøgt big time uden at finde noget.
Til sidst gad vi ikke det mere, og re-installerede den :)
Avatar billede tomdane Nybegynder
26. marts 2008 - 12:50 #12
Hej igen

Nå, min servere går stadig ned, så oprydningen har ikke givet noget resultat andet end at det selvfølgelig er godt at få ryddet op. Jeg lukker den her. Tak for input.