Avatar billede mobius6 Juniormester
19. november 2007 - 06:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outsourcing til Indien

Hej, vi overvejer at outsource nogle web apps til Indien.
Vi har modtaget en række tilbud fra forskellige huse i indien
men både presentation som estimering på tid/budget er SÅ svingende
(optil 800%) at materialet rejser flere spørgsmål end svar :-/

Spørgsmål:
Er der nogen der har gode erfaringer med indiske huse?
er der nogen der kender til at sted hvor disse ting diskuteres,
hvor folk deler erfaringer, referencer, cases osv...

//M6 :-)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
19. november 2007 - 07:46 #1
Prøv at kigge her: http://www.ffo.teknologisk.dk/

Peter Brøsted Jensen
Avatar billede japping Nybegynder
19. november 2007 - 08:45 #2
Min erfaring ved løsning af programmeringsopgaver i indien er, at koden ofte er rodet, ustruktureret og dårligt dokumenteret. Det er således tidskrævende/dyrt at arbejde videre eller tilrette koden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2007 - 09:42 #3
Man skal være uhyre omhyggelig med at forklare opgaven i et lettilgængeligt sprog.

Enkelte folk er yderst kompetente, og gode til at tolke materialet.
Andre leverer bare ud fra "det er nok det de mener" konceptet, og det er noget rod der kommer retur.

Evt. programkode er, som japping skriver, også noget rod... - hvorfor bruge variabler når man kan skrive dem ind direkte i koden :-)

Konklussion: Du skal virkelig finde den rette kontakt, før du kaster dig ud i outsourcing.

Jeg har i dag ikke længere kontakt til nogen dernede - ovenstående er erfaringer fra for 4-8 år siden...
Avatar billede montago Praktikant
19. november 2007 - 09:46 #4
Hvis i ikke føler dig bundet til at bruge Indianere :D kan du overveje Philippinerne

Corebuilt på Philippinerne som laver .NET og Java mm.

hvis i ønsker information og erfaringer, kan i tage kontakt til NNIT a/s - og få konsulenthjælp hvis det måtte ønskes.
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. januar 2008 - 15:21 #5
nå, vi endte med et Etiopisk hus, meget kompetente og overraskende professionelle
kvaliteten af koden er tilsvarrende hvad vi tidligere har betalt de 5 dobbelte for i DK

tak for input, dem der ønsker point bedes smide en "svar".

//M6
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
03. januar 2008 - 15:26 #6
Velbekomme og tillykke med den nye lev. ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2008 - 15:50 #7
Jeg står over.... - godt nytår :-)