Avatar billede wandahl89 Nybegynder
18. november 2007 - 21:32 Der er 5 kommentarer

Mac Mini blæser larmer efter Leopard opdatering

Hej alle eksperter!

Jeg har opdateret min Mac Mini med leopard, og sidenhen er den begyndt at larme meget og køre med omkring 2200 rpm konstant, selvom den er kun er startet op og intet andet kører..

Håber nogen kan hjælpe!

Hilsen Wandahl89
Avatar billede egonspock Seniormester
18. november 2007 - 22:10 #1
i første omgang skal den lige reindexere hele harddisken, da Spotlight har fået en alvorlig omgang. Det tager sagtens en del timer. Det kan være det.
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
26. november 2007 - 23:03 #2
Altså, jeg har installeret fra da leopard udkom og jeg lavede en clean install så det er ikke fordi at den ikke er indekseret.
Avatar billede egonspock Seniormester
26. november 2007 - 23:34 #3
Hvis den stadigvæk larmer, så er det ikke indekseringen, der er problemet, for så er den færdig med det (det tager et par timer eller deromkring). Den er jo ikke indekseret fra starten, ligegyldig hvordan du har installeret den.

Næste spørgsmål må være om du har RAM nok i til at køre de programmer, der arbejder i din Mac. Du kan se hvilke, der kører og hvor meget de bruger i Aktivitetsoversigts-programmet, som du finder i Programmer->Hjælpeprogrammer. For neden vil du kunne se hvor meget ledig RAM, der er, og hvis du er under 150 MB, så er det nok det, der tynger. Så må du enten købe noget mere RAM eller finde ud af om der er programmer, du kan undvære.
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
09. december 2007 - 17:36 #4
Det sker selvom jeg ingen programmer har åbne ..
Avatar billede egonspock Seniormester
10. december 2007 - 08:32 #5
Har du prøvet at åbne for Aktivitetsoversigten og se om der kører en proces, der spiser for meget CPU? Det kan være at du har en menu-udvidelse eller lignende, der ikke er helt kompatibel med Leopard og derfor bruger for meget energi. Der må være noget, der bruger mere end 1% af CPU'en, hvis din blæser kører helt vildt.