Avatar billede salsasauce Nybegynder
18. november 2007 - 16:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ccs problemer

Hej hajer! Jeg er endelig begyndt på at bruge ccs til min hjemmeside (antikbutik i Island) det virker fint med undtagelse af at øvrig tekst på siden vil ikke føje mig. Jeg kan ikke ændre den til overskrifter eller skifte farve. Det er godt nok irriterende! Det er kun index siden jeg ikke har ændret til ccs så den er normal mens de andre har kun én type tekst.  Håber I kan finde ud af noget! Hvis der er andet I synes kunne være bedre må I gerne sige fra.
Vh. Sal
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2007 - 18:07 #1
et link til siden så vi kunne se hvad der gik galt kunne nu være lækkert.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. november 2007 - 18:15 #2
har du husket at kalde din css side på alle siderne
Avatar billede salsasauce Nybegynder
18. november 2007 - 19:20 #3
Siden er www.maddomurnar.com - er man lidt hjernedød sådan en "sunday afternoon"!!?
Sal
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2007 - 19:37 #4
altså - allerede efter få linier opgav jeg at finde en forklaring på hvorfor... for det er godt nok en ordentlig gang rod.

Først og fremmest, hvis du skal forvente en ordentlig css fortolkning skal du have dig en doctype... ellers kan det hele være lige meget. Dernæst, skal du skifte til css så gør det konsekvent - lad være med at bruge "gamle" tags som fx <font> og <b> og det samme med "gamle attributter som fx align. Kig også din kode igennem - der er fx ingen grund til at inkludere brunlink.css og link.css 3 gange hver
Avatar billede salsasauce Nybegynder
18. november 2007 - 19:57 #5
Hvad er en doctype? Jeg er ikke til at gå ind i koderne, kan man gøre det uden?
Kan man få én til at rengøre lidt for mig og betale sig fra det?
Sal
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2007 - 17:26 #6
doctype skal stå øverst i dit dokument og det er den del der fortæller hvordan browseren skal tolke dit dokument. Læs fx her; http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/

En "rigtig" editor vil nok godt kunne løse dit problem - men når du er nået så langt som du er kan det nok ikke ske helt automatisk.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2007 - 11:03 #7
lukketid?