Avatar billede fransen Nybegynder
17. november 2007 - 23:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Backup program til MAC

kender nogen et godt backup program til mac?

jeg vil gerne vælge hvilke foldere der skal backes up og kunne schedulere.

target skal være en extern disk

filerne skal blot kopieres og efterfølgende skal kun ændringer afspejles
Avatar billede egonspock Seniormester
17. november 2007 - 23:23 #1
Jeg kan godt lide Imsafe fra
http://homepage.mac.com/sweetcocoa/imsafe/
der kan lige præcis det du spørger efter. (det koster nu 30€) Men det kan være at du lige så godt kunne bruge Time Machine i Leoparden, blot for lige at nævne det. Jeg bruger det til (scheduleret) dagligt at tage en backup af diverse sager fra min iMac til en ekstern disk.
Der er også freeware-ting som iBackup fra
http://www.grapefruit.ch/iBackup/
men jeg har ingen erfaring med det.
Avatar billede egonspock Seniormester
17. november 2007 - 23:24 #2
(he, og så kunne du også bruge rsync og lave en crontab-entry til formålet. Det virker også, skulle jeg hilse og sige - og er gratis, og det er allerede installeret på din Mac ;-) )
Avatar billede fransen Nybegynder
17. november 2007 - 23:58 #3
hej egonspock - du er kvik også på en lørdag aften - tak
tror jeg går efter en af de mere brugervenlige i 1. omgang og lader unix tingen ligge lidt.
på pc anvender jeg robocopy som kunne minde lidt om rsysc og den sparker også r..
tak
Avatar billede egonspock Seniormester
18. november 2007 - 00:18 #4
he, man skal jo ikke gå i byen hver aften ;-) Men mor dig godt med backuppen.