Avatar billede orca Nybegynder
16. november 2007 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Strip af unicode characters

Jeg har tekster som:
Klikšķiniet šeit, lai ietu uz iepriekšējo lapu.
Tipsa en vän
Súgó
Abrir ecrã completo

Disse skal have omdannet alle special/unicode tegn til standard alfabet tegn, dvs:
Klikskiniet seit, lai ietu uz ieprieksejo lapu.
Tipsa en van
Sugo
Abrir ecra completo

Findes der en let og straight forward måde at gøre dette på?
Avatar billede orca Nybegynder
16. november 2007 - 14:01 #1
Og Eksperten er så tydeligvis ikke så glad for alle tegnene, men det burde være muligt at se pointen.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. november 2007 - 14:09 #2
http://weblogs.asp.net/fmarguerie/archive/2006/10/30/removing-diacritics-accents-from-strings.aspx giver en løsning der burde kunne bruges - men jeg kunne forestille mig det ikke spiller ret godt sammen med sprog der bruger andre "alfabeter", såsom russisk og japansk - i hvert fald ikke hvis det skal holdes til de tegn.

Hvad er formålet med det? Der var måske en bedre måde at håndtere det på.
Avatar billede orca Nybegynder
19. november 2007 - 13:49 #3
Takker, lægger du svar?

Formålet er at kunne søge i en indekseret tekst som ikke indeholder diakritiske tegn, uanset hvad brugeren måtte søge på.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 13:52 #4
Værsgo :)