Avatar billede celinder Nybegynder
16. november 2007 - 12:33 Der er 5 kommentarer

Insætte fremmed nøgle i db

Jeg har en tabel hvor jeg via et Datalayer vil insætte en vare i en vare tabel.

Vare tabellen indholder også en billed_ID som er en fremmednøgle fra tabellen Billed.

Hvis varen har et billed skal den uploades til tabellen billed samt laves en erference til den pågældene vare..

Jeg kan ikke dreje hvordan jeg laver begge ting når brugeren trykker på knappen.

jeg får bare denne error hver gang jeg prøver noget:

Line 809:            }
Line 810:            try {
Line 811:                int returnValue = this.Adapter.InsertCommand.ExecuteNonQuery();
Line 812:                return returnValue;
Line 813:            }
Avatar billede neoman Novice
16. november 2007 - 12:42 #1
The Ultimate answer to Life, the Universe and Everything is. ... 42 !:)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2007 - 14:20 #2
Hej du bruger ExecuteScalar metoden til at få den returnerede id tilbage.. hvis det var det du spurgte til.. ellers vedlæg lidt mere kode :)

Men altså du har jo en tabel med en fremmednøgle til en anden tabel, så laver du jo bare en almindelig insert.. ?
Avatar billede celinder Nybegynder
20. november 2007 - 12:20 #3
Jeg prøver nu at insætte via en Scalaer således:

        ElseIf CheckBox1.Checked = True Then
            ' Load FileUpload's InputStream into Byte array
            Dim imageBytes(UploadFile.PostedFile.InputStream.Length) As Byte
            UploadFile.PostedFile.InputStream.Read(imageBytes, 0, imageBytes.Length)
            '    myCommand.Parameters.AddWithValue("@ImageData", imageBytes)

            Dim BilledAdaptor As New BilledTableAdapter
            Dim m As Integer
            m = Integer.Parse(Pris.Text)
            Dim test As Integer = BilledAdaptor.Insert(imageBytes)

og jeg får stadig følgende fejl:
Line 697:            }
Line 698:            try {
Line 699:                int returnValue = this.Adapter.InsertCommand.ExecuteNonQuery();
Line 700:                return returnValue;
Line 701:            }

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan gøre det således.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2007 - 03:11 #4
ovenstående viser hvor fejlen sker, men du må også få at vide hvad fejlen er
Avatar billede celinder Nybegynder
22. november 2007 - 11:15 #5
jeg harløst det... brugte Benny´s svar.... så hvis du gider lægge et svar Benni