Avatar billede sniperdog Nybegynder
15. november 2007 - 13:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Antal Installationer?

Hejsa

hvis jeg køber en vista home premium edition hvor mange gange kan jeg så installere den? Hvis jeg nu køber den der hedder:

1 PC /OEM /PC /1 stk

Har nemlig prøvet at installere det på min bærbar efter at jeg har installeret det på min stationær, men den vil ikke aktivere den fordi produktnøglen allerede er i brug..?

Kom bare lige til at tænke på hvad der så sker når jeg formaterer computeren engang, så virker den ikke igen eller hvad?

Casper
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2007 - 14:00 #1
Du må kun installere på én computer.
Prøv at læse denne tråd: http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.php/t-67537.html
15. november 2007 - 14:01 #2
Hvis det er på den samme computer, vil der ikke være problemer i at aktivere igen.
Avatar billede hcma Novice
15. november 2007 - 14:01 #3
1 licens = 1 pc  :o)

du kan kun installere på 1 pc. hvis du vil have den på flere pc'er på samme tid, skal du købe en fler-licens-udgave.
i øvrigt er en OEM-version i princippet bundet til den Hardware = PC  den er købt sammen med.

der står lidt om aktivering m.m. her:http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no1
Avatar billede hcma Novice
15. november 2007 - 14:02 #4
hold da op, hvor jeg skriver laaaaaangsomt  ;o)
Avatar billede sniperdog Nybegynder
15. november 2007 - 14:11 #6
Tak for hjælpen gutter..

Lige et sidste.. Koster en version der ikke er OEM virkelig over 2K ? jeg kan godt bare købe en OEM og installere den på min bærbar så, ik?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2007 - 14:19 #7
Ja, normalt er prisen godt 2K

Du burde ikke få problemer med at installere en nyindkøbt OEM.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255983
Avatar billede sniperdog Nybegynder
15. november 2007 - 14:24 #8
Hov... har egentlig lige en extra mere..

Hvad er forskellen på en 32 og en 64 bit? Den jeg har installeret nu er 32 bit..?
Avatar billede sniperdog Nybegynder
15. november 2007 - 14:36 #10
great.. og så lige en aller aller sidste.. hvordan ved jeg hvad min computer er? :)

Zepto, bærbar
2.20 GHz Intel® Core™2 Duo T7500 800MHz 4MB
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM,
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2007 - 15:03 #11
Avatar billede sniperdog Nybegynder
15. november 2007 - 15:09 #12
jo tak...