Avatar billede redbulls Nybegynder
14. november 2007 - 20:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se ekstern harddisk

Jeg har lige købt en ekstern harddisk (Simpletech - 250GB - Signature Drive Desktop) http://www.simpletech.com/commercial/products/signaturedrive.php

Jeg kan ikke se harddisken i "Min computer" eller "Stifinder", men kun under enhedsorientering.

Nogen ide til hvad jeg kan gøre ?
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2007 - 20:32 #1
Gå i diskhåndtering, opret en partition og formater den, så kan den bruges.
Avatar billede redbulls Nybegynder
14. november 2007 - 21:07 #2
Den fremgår heller ikke under diskhåndtering. Der fremgår kun mit A drev Skal lige sige den er tilsluttet USB hvis det ændrer noget
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. november 2007 - 21:15 #3
har du sat strøm til...
Avatar billede redbulls Nybegynder
14. november 2007 - 21:20 #4
Der er strøm til ellers kunne jeg vel heller ikke se den under enhedsorientering....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. november 2007 - 21:23 #5
ellers prøv den på en anden pc...
Avatar billede redbulls Nybegynder
14. november 2007 - 21:30 #6
samme resultat
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. november 2007 - 21:32 #7
hm.. du kan se den under enhedshåndtering, og ikke i diskhåndtering...??

så prøv at slette den der, genstart.. og se i bios, om der *lukket* for noget usb.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. november 2007 - 21:33 #8
hvis du har partition magic, kan det hjælpe dig til st oprette partitioner, og formatere..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. november 2007 - 21:36 #9
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2007 - 07:14 #10
Den skal være jumpet som master.
Avatar billede redbulls Nybegynder
15. november 2007 - 20:00 #11
os er xp home

der er ingen jumper

jeg har forsøgt at slette den under enhedsorientering og genstarte, men jeg ender i samme problem. når usb-stik sættes i pc igen finder den også harddisk og forsøger at installere men færdiginstallerer ikke. Jeg har været inde og kikke på placering og den skriver den er på USB placering 0. Jeg ved ikke om det betyder noget.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. november 2007 - 20:32 #12
se om du kan partitionere den, uden boksen..
Og hvis du ikke har installeret sp2 til xp, så kan det være et problem..
Ellers check din bundkorts producent hjemmeside, for drivere, el. evt. bios update.
Avatar billede wichcon Nybegynder
16. november 2007 - 02:15 #13
Har Windows installeret drivers til den eller kom den og sagde at enheden ikke er genkendt??
Såfremt at det er enheden der ikke er genkendt kan problemet ligge i XP hvis du ikke kører med SP2 ellers er det en fejl på den externe HD, også skal den bare byttes.
Og en extern HD skal ikke partioneres det er de fra start af. Og hvis du piller den ud af kassen ryger garantien med det samme..

Mvh
Thomas Wichmann
Wichcon
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. november 2007 - 20:08 #14
det er ligesom nævnt..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2008 - 20:31 #15
nå, hva så..???