Avatar billede nixir Nybegynder
14. november 2007 - 14:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Standard test af hjemmeside

Er der nogle der ligger inde med en standard test af hjemmesider, hvor man ligger vægt på forskellige ting til de forskellige browsere.

Eksempelvis:

IE6 og lavere:
Tjek for png fejl

Altså diverse browserers forskellige fejl.

Det skal bruges som en test man lige løber igennem inden man afleverer endt arbejde, så man ikke glemmer noget.

De browsere jeg har i tankerne at lave det til er:
IE7
IE6
IE5.5
Firefox 2.0
Opera 9.24
Safari 3

Kom meget gerne med indvendninger til hvilke browsere også.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
14. november 2007 - 15:04 #1
Ved ikke om det er noget som dette, du efterspørger, men med BGrowsershots kan du få lavet screenshots af dine sider i alle tænkelige operativsystemer og browsere: http://browsershots.org/ Så kan du se om hjemmesiden ser ordentlig ud rent design- og layoutmæssigt.
Avatar billede nixir Nybegynder
14. november 2007 - 15:14 #2
Jeg kender siden og betaler for at bruge en anden side i samme stil (bare hurtigere).

Men det er lidt i den stil, jeg vil bare vide hvad jeg skal kigge efter når jeg åbner en hjemmeside i Safari 3 fx... Hvor fejler Safari ind imellem osv.

Men det er ikke kun visningsmæssigt. Når man programmerer kan der også være forskel i funktionaliteten fra browser til browser - igen .. hvad skal man være opmærksom på i de forskellige browsere.

Mvh.
niXir
Avatar billede nixir Nybegynder
05. august 2008 - 13:27 #3
lukkes