Avatar billede the-ripper Nybegynder
11. juni 2001 - 15:00 Der er 11 kommentarer

formater computeren

jeg skal formater min computer og jeg kan ikke gøre det fra dos hvor jeg skriver format c: og jeg kan ikke gå ind i telføj\\fjern i windows hvor der skulle hværet en fjer hvor der skulle stå windows 98 som der stod i min win 98 bog som var med til win 98
Avatar billede ellebaek Nybegynder
11. juni 2001 - 15:07 #1
opret en startdiskette ...

sæt den i compen, genstart ...
så skulle den starte op i commandprompt ...
her skriver du Fdisk ...

vælg : Slet primær partition i fdisk
slet C:
opret det igen...
gå ud af fdisk ved at trykke ctrl+alt+del
lad disketten sidde!
skriv så: format c:
og så kører det!
Avatar billede dar Nybegynder
11. juni 2001 - 15:07 #2
Start pc\'en op på en startdiskette. Så kan du sagtens skrive
format c:

Og lige tilslut; Man formaterer sgu ikke en computer, man formaterer en disk... *lol*
Avatar billede dar Nybegynder
11. juni 2001 - 15:08 #3
Samtidig?!? Spooky!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
11. juni 2001 - 15:08 #4
man kan heller ikke fjerne windows 98 hvis det ikke er en opgradering!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
11. juni 2001 - 15:10 #5
Stilet!
Avatar billede dar Nybegynder
11. juni 2001 - 15:19 #6
ellebaek>> Hvorfor var det nu at du ville slette hans partition? Den er der vel ikke noget galt med?
Avatar billede drwilken Nybegynder
12. juni 2001 - 10:07 #7
Skal du geninstallere Windows? Så gør du det bare fra Windows. Det overskriver systemfilerne men fjerner ikke dine personlige data. Smid Win98 CD\'en i og følg vejledningen på skærmen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
12. juni 2001 - 10:40 #8
grunden til jeg vil slette hans partition er at man på den måde er helt sikker på at det der lå på den i forvejen ikke bøffer noget af det nye ..
Hvis du laver en lynformatering tror compen bare at dataerne er væk selvom de stadig ligger på den! (rundt regnet)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
21. juni 2001 - 14:08 #9
Hva ...

Hvad var problemet med de afgivne svar ?
Avatar billede portris Nybegynder
01. november 2001 - 12:29 #10
prøv at sætte din win 98 cd i..
søg efter Format.com
kopier Format.com til C:\\
Genstart computeren til DOS, skriv:
cd..
(til du er i roden af C:)
Format C: og så skulle den være i vinkel :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
02. november 2001 - 08:03 #11
æhm ??

hvorfor afviser du rigtige svar ??