Avatar billede dytti Novice
12. november 2007 - 10:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Automatisk billedstørrelse

Findes der ikke en mulighed for at ændre billedstørelse på flere billeder på een gang i CS?

Jeg vil gerne ændre en masse billeder, så de får en opløsning på 72 pix, og en bredde på 400 pix.

Så vidt jeg kan se, er det kun opløsningen som er automatisk.
Men det giver ikke den rigtige bredde/højde.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. november 2007 - 10:33 #1
Ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men du kan med IrfanView.
http://www.eksperten.dk/artikler/180
Avatar billede dytti Novice
12. november 2007 - 12:00 #2
det virkede som det skulle.
Lille hurtigt program.

Smider du et svar.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. november 2007 - 12:03 #3
Ved ikke om du kan ændre billederne på engang...men ved at du kan lave en handlig i PS, hvor du "Optager" din handling - her taster du størrelsen på billederne ind og dpi....derefter klikker du bare på "Play" eller en F-tast, når du skal ændre dit billede. Du finder "Handling" ved at trykke F9 (hvis ikke du har den fremme)

Håber du forstår hvad jeg mener, ellers må du lige sige til...og jeg skal gå mere i detaljer.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. november 2007 - 12:05 #4
Svar kommer her . :-)
Avatar billede dytti Novice
12. november 2007 - 12:36 #5
t.thoft ->  Godt bud, men jeg kan ikke få det til at virke på flere billeder på een gang.
Denne gang vinder vejmanden :-)
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. november 2007 - 12:52 #6
det er skam oz helt fint med mig, det var jo ham der vidste hvordan man gjorde det med flere billeder.
Avatar billede kringleraket Nybegynder
12. november 2007 - 13:20 #7
Just for the record, så mener jeg altså at man kan det samme i PS ved at lave en såkaldt Droplet og så smide alle de filer man vil ha' behandlet i på een gang.
Avatar billede hcma Novice
13. november 2007 - 10:03 #8
og så er her lige en lille opskrift på hvordan man gør det i Photoshop (som er født til opgaven  - altså automatisering af opgaver/handlinger)
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
Avatar billede pastafrans Nybegynder
29. januar 2008 - 15:35 #9
Hej!

Ved ikke om du stadig har dette problem, men jeg har haft det præcis samme problem i forb. med noget arbejde jeg skulle lave til en stor billeddatabase, hvor flere tusind billeder skulle ligge i det samme format. jeg ved ikke med CS men i det simple PS 6,0 er der en funktion under "filer" hvor du går ind og vælger "process multiple files" og herunder kan du bland vælge at sætte en bestemt pixel størrelse. Du vælger så dine billeder ved at sætte "source" og "destination" til den mappe hvor du har dine billeder. Det er rigtig nemt, men tager lidt tid for computeren at genere, alt efter hvor hurtig den er.

Håber at det kan være til hjælp :O)