Avatar billede tunak Nybegynder
11. november 2007 - 19:01 Der er 5 kommentarer

upload-system

hejsa herinde

jeg har fundet et upload script til min hjemmeside, som jeg godt vil have ændret lidt, men ved ikke hvordan

Her er problemet:
Hvordan begrænser jeg det så det KUN er jpg, bmp filer der kan blive uploadet til en bestemt størrelse?

Her er scriptet:

<?php
if ($_FILES['minfil']) //Har brugeren forsøgt at uploade noget?
{
//Bestem hvor filen skal smides hen og og hvad den skal hedde
$destination = "uploadede_filer/" . $_FILES['minfil']['name'];

//Forsøg at flyttede den uploadede fil har dens midlertidige destination til den nye
if (move_uploaded_file($_FILES['minfil']['tmp_name'], $destination))
{
echo "Filen" . $_FILES['minfil']['name'] . " blevet uploadet";
}
else
{
echo "Der er sket en fejl";
}
?>

<form action="eks3.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="100000">
Vælg fil: <input name="minfil" type="file">
<input type="submit" value="Upload fil">
</form>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2007 - 19:12 #1
Brug det som jakobdo skriver her: http://www.eksperten.dk/artikler/1098
Avatar billede tunak Nybegynder
11. november 2007 - 19:41 #2
hans script kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede wolstrup Nybegynder
12. november 2007 - 14:29 #3
Du kan finde et udvalg her http://www.phpshark.dk/
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. november 2007 - 18:36 #4
Er du kommet videre ??
Hvorfor er det du ikke kan få jakobdos script til at virke ???
Avatar billede netexpose Nybegynder
17. november 2007 - 22:58 #5
$field_name = key($_FILES);
$image_extension = array('jpeg', 'jpg', bmp');
$file_info = pathinfo($_FILES[$field_name]['name']);

if(($_FILES[$field_name]['size'] < 1000000000) || (in_array($file_info['extension'], $image_extension))) {
  //din upload kode
} else {
    echo 'buuuh... din fil er stor.. eller min side ta'r kun bmp/jpg filer!);
    //en eller anden handling/tilbagemelding her
}

Eller split if sætningen op (switch måske?), og brug funktionerne til at returnere en eller anden fejl-thingie ;)