Avatar billede anden21 Nybegynder
09. november 2007 - 21:47 Der er 4 kommentarer

performance problemer på bærbar -

Min dell vostro 1500 har problemer i spil.

Den har 2gb ram,  2,2ghz core duo 2 cpu, 8600m GT gfx og 7200rpm harddisk.

Problemet er at den 'hakker' det er ikke lav framerate, men det opleves som at det er harddisken der er problemt, som om den hele tiden prøver at cache en hel masse?

Jeg kører i øvrigt Vista home.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2007 - 09:35 #1
Går udfra at din maskine er fuldt opdateret med windows og drivere.

Har du en masse baggrundsscanning til at køre`?
Her tænker jeg på scanning og opdatering af antivirus, spyware programmer, adobe, osv

Prøv at lave en oprydning på pc`en, så de ting ikke ligger spredt ud over hele harddisken -
Kør først en tur med dette:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Disk-defragmentering: (køres først når du har udført ovenstående)
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge det drev man ønsker at defragmentere. Afhængigt af Windows version er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap hvor der står Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort, og om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet
(hvis det er lang tid siden der er kørt en de-fragmentering, kan det tage meeeget laaang tid. Det kan være en god ide at køre den i FEJLSIKKER TILSTAND, med internet + antivirus afbrudt.  For at komme i fejlsikker tilstand, trykker du bare F8 under opstart at pc'en)
Avatar billede anden21 Nybegynder
28. januar 2008 - 21:56 #2
point ? - det var en kombination af de ting der gjorde udfaldet....
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2008 - 07:46 #3
Godt det virkede :-)
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2008 - 20:47 #4