Avatar billede powerade Nybegynder
09. november 2007 - 10:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opret felter dynamisk udfra tal i input felt

Hej,
jeg vil gerne oprette X antal input felter dynamisk i en html form, hvordan gør jeg det nemmest?

Jeg forestiller mig et simpelt input felt, med et onChange-kald til en JavaScript funktion, som så opretter det antal felter som man har valgt i input feltet. Alternativt kunne input-feltet også være en dropdown box.

Pft.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
09. november 2007 - 14:00 #1
<script type="text/javascript>
function createInput(obj){
  var elm;
  for(i=0;i<obj.value;i++){
      elm=document.createElement("input");
      elm.document.setAttribute("name","navn"+i);
      elm.document.setAttribute("type","text");
      obj.parentNode.appendChild(elm);
  }
</script>

<form>
<input type="text" onchange="createInput(this);">
</form>

Hvis man så skal kunne ændre flere gange vil der jo komme en masse felter, så du kan lægge dem ind i en <span>. Så bliver det istedet:

<script type="text/javascript>
function createInput(obj){
  var container=obj.parentNode.getElementsByTagName("span")[0];
  while(container.hasChildNodes) container.removeChild(container.firstChild);
  var elm;
  for(i=0;i<obj.value;i++){
      elm=document.createElement("input");
      elm.document.setAttribute("name","navn"+i);
      elm.document.setAttribute("type","text");
      obj.parentNode.appendChild(elm);
  }
</script>

<form>
<input type="text" onchange="createInput(this);">
<span></span>
</form>

Har ikke testet det - men prøv det :)
Avatar billede roenving Novice
09. november 2007 - 15:48 #2
-- du har i hvert fald nogle helt uforståelige document-ting med:

      elm.setAttribute("name","navn"+i);
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
09. november 2007 - 17:05 #3
hovsa, jeg ved ikke hvorfor de kom der :P Tak.
Avatar billede powerade Nybegynder
09. november 2007 - 20:18 #4
Tillad mig lige at komme med et dumt spørgsmål. Men hvad er det jeg skal ændre for at slippe af med de uforståelige ting? :o)

Scriptet som det står i første kommentar virker ihvertfald ikke..
Avatar billede powerade Nybegynder
09. november 2007 - 20:21 #5
Ak - glemt det dumme spørgsmål - slog idet jeg postede det..

Smider i lige et svar begge to, så får i point.. ;)
Avatar billede powerade Nybegynder
09. november 2007 - 20:28 #6
Og så lige et tillægsspørgsmål - som det er nu, bliver felterne bare lagt derudaf efter hinanden, er der en nem måde at få den placeret på i kolonner f.eks.?
Avatar billede roenving Novice
10. november 2007 - 13:20 #7
Hvis du skal have dem i kolonner i en tabel, er det letteste at lave en startrække, og bruge den som template, som du så kloner og ændrer de relevante properties på !-)

-- husk bl.a. at hvis der skal events på felter eller celler, må de først sættes på _efter_ rækken er indsat i tabellen ...
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
10. november 2007 - 15:41 #8
Skulle jeg lægge svar? Her kommer hvert fald et ..
Avatar billede powerade Nybegynder
12. november 2007 - 09:16 #9
Tak for jeres svar - roenving vil du ikke ha' del i pointene?
Avatar billede powerade Nybegynder
12. november 2007 - 13:43 #10
Jeg har oprettet et spørgsmål(http://www.eksperten.dk/spm/805443) i forlængelse af dette hvis i kan hjælpe med det.. ;)
Avatar billede roenving Novice
12. november 2007 - 13:53 #11
Nej tak, det må vist være soerenlyns !-)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
12. november 2007 - 18:56 #12
Takker :)