Avatar billede dennemandergal Nybegynder
08. november 2007 - 21:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows fryser ofte

Hej
Jeg har en totalt geninstalleret PC med WinXP XP2 inkl. alle opdateringer, som fryser ofte.
Der er ingen system i hvornår den fryser. Nogle gange kan der gå mange timer, andre gange skal jeg bare røre musen, så fyser den.
PC'en er gennemsøgt for evt. virus og spamware m.m. jf. spywarefri.dk

Startede med at rydde HD 100% og installerede winXP SP2.. Da kørte maskine OK. Så opdaterede jeg med win update (ca. 135 stk) og siden har den frosset.

Er der nogen der har gode ideer. Evt. et værktøj der kan fortælle hvorfor den fryser.

Mit næste bud vil være at sikre at alle drivere til PC er opdateret. Simpelthed at tage dem en for en og finde seneste version.

Alle gode forslag modtages med glæde.

/Lars
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. november 2007 - 21:23 #1
Prøv at checke temperaturene på din maskine med Speedfan: http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. november 2007 - 21:24 #2
Hvis det er en lidt ældre PC, så check støv i/omkring køleren til din CPU.
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
08. november 2007 - 21:41 #3
Maskinen har været skilt ad og støvsuget... Ingen støv. Vil dog prøve og måle temp alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2007 - 23:29 #4
- Grafikkort?
- Opdateringer af div. soft- og hardware?
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2007 - 07:35 #5
Kør en komplet skanning af denne online skanner
http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
09. november 2007 - 17:00 #6
Ingen af delene gang noget brugbart - fryser stadig. Ofte i word, når der skrives på taster.

Måling af temp på CPU temp1: 40 DegC, Temp2: 73 degC (det er vist for meget ikke?)

/Lars
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. november 2007 - 21:01 #7
Det eneste der må ligge så højt, eller i nærheden, er din CPU. Og hvis det er i hviletilstand, har du nok fundet dit problem.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 20:51 #8
Respons?
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
12. november 2007 - 09:17 #9
Har forsøgt at sænke temperaturen af CPU til ca. 35 - 45 grader. MEN den frøs stadig ved at skrive i WORD og i outlook.
Den stopper kun i WORD og OUTLOOK, så gode ideer modtages stadig.

Har efterfølgende geninstalleret office 2003 og afventer evt. at den går ned.
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
18. november 2007 - 16:37 #10
Hej Igen

Problemet med at computeren frøs blev fundet.... Og dog..

Jeg satte CPU host frekvensen ned til 80% og så hold den op med at fryse... :-) Jubii

MEN... Nu vil computeren ikke finde printer - en HP2575 all in one.
Sætter jeg CPU host frekvensen op til 100 %, så kører printer.. men PC fryser..

Nu er alle gode råd MEGET velkommen.
18. november 2007 - 17:51 #11
Fjern driver mm. til printeren - genstart  Install driver mm. til printeren ???
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
18. november 2007 - 18:39 #12
Er prøvet, både alle usb drivere, printere drivere, bios opdateret.

Men det ændre ikke noget

/Lars
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. november 2007 - 23:11 #13
Hvad siger logbogen? Nogen fejl der?
Avatar billede dennemandergal Nybegynder
30. november 2007 - 23:25 #14
Hej Alle

Jeg har nedgraderet til en lidt ældre BIOS og det ser ud til at virke.

Nu fryser PC ikke længere og CPU host frekvens er 100%.

Og nej der var ingen fejl i loggen.

Tak.

Først til mølle får point
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. november 2007 - 23:34 #15
Lad alle dele der har hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 00:02 #16
Ide:
Hvis Windows fryser, hva så med at trække gardinerne fra...? *GG*

Eller hvis man vil sende en E-mail til en person som sidder i fængsel, må man så vedhæfte en fil...?

...jeg kunne ikke lade være. :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. december 2007 - 00:26 #17
*GGG*
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. december 2007 - 00:27 #18
... eller hvorfor må brandvæsenet ikke bruge firewalls...
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 01:58 #19
...eller om Windows kan multitaske ? Ja, det kan ødelægge flere ting på en gang...
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 02:18 #20
...har du hørt, at ESC-tasten er fjernet på alle computerne i de danske fængsler...?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. december 2007 - 06:47 #21
extent! Det lyder som om du har været der?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 10:21 #22
Nej, for pokker! Det er jo alt sammen bare jokes om Microsoft - og det er jo heller ikke ensbetydende med, at jeg har besøgt dem, vel silbidor? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2007 - 10:27 #23
...eller den klassiske Windows-opstarts-fejlmeddelse:
Fejl: keyboard ikke fundet. Tryk F1 for at fortsætte...