Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 19:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Flytning fra Surftown til Hostforweb?

Hej Alle sammen,

Jeg prøver for første gang at flytte mit domæne fra surftown til hostforweb, da Surftown ikke understøttede noget af de ting mit script skulle bruge..

Kan se at det måske er noget min nye udbyder skal tage sig af, men jeg er i tvivl!!

Jeg har aldrig prøvet det og kan slet ikke finde hoved og hale i det?

Er der noget der har erfaring med dette?

På forhånd tak,

KG
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2007 - 19:26 #1
Hvilket TLD er det? dk, com,net?
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 19:37 #2
Hey,- Det er et .dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2007 - 19:51 #3
Nu kender jeg ikke det webhotel, men ofte laver webhotellet flytningen for dig, men ellers kan du selv flytte domænet her http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 20:31 #4
Hej igen.. Først,- tusind tak fordi du gider hjælpe..

Af en eller anden grund får jeg denne meddelse.

Nuværende navneservere:

    * ns1.surf-town.net
    * ns2.surf-town.net
    * ns3.surf-town.net

Fremtidige navneservere:

    * ns1.surf-town.net
    * ns2.surf-town.net
    * ns3.surf-town.net

Selvom at jeg sætter den primær IP-adresse til den nye fra Hostforweb..

Ved du hvad jeg gør forkert?
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2007 - 20:50 #5
Er det Hostforweb.com du skal flytte til?
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 20:59 #6
Ja, det er det!
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2007 - 21:16 #7
De er ikke godkendt hos DK Hostmaster, derfor kan du ikke indsætte deres nameservere på dit domain.

Du skal derfor bruge gratisdns eller et andet sted til, at placere dit domain og derfor pege domænet hen til hostforweb servere.
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 21:24 #8
Nå, det var da irriterende. Så må jeg lige kigge på hvordan det fungere. Men tak for hjælpen. Så kom jeg da så langt.

Husk at lig' en svar
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2007 - 21:42 #9
Du kan sikkert lade domænet ligge hos surftown og pege det videre derfra eller vælge gratisdns mv. - ganske simpelt :)
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 21:58 #10
Ja, men så har jeg en ekstra udgift til surftown hver år!

Og lige et tillægsspørgsmål. Er det bare "Ændre DNS opsætning" jeg skal ind i?
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2007 - 22:04 #11
Ja, det er nok kun gratis hos gratisdns, men ellers kan jeg godt smide det på de nameservere jeg bruger og opsætte det for dig.
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 22:36 #12
Jeg har været inde og oprette mig hos GratisDNS, så jeg venter bare på at de opdaterer, så skulle jeg kunne få det til at virke. Det er 8 domæner (Nogen med bindestreg og andre stavemåder) det drejer sig om. Hvordan kan jeg være sikker på at den peger til hoveddomænet? Hvad indebæger det hvis du opsætter det?

Undskyld de mange spørgsmål, men jeg plejer kun at lave grafik og en smugle programmering.. Så DNS opsætning er ikk min stærke side.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2007 - 23:47 #13
Hvis du har sat A record op til, at pege på webserveren. Hvis så alle domænerne er sat op på webserveren, så skulle det hele gerne fungere efter hensigten.

Der er ingen grund til, at jeg har dem på dnsen, hvis du har oprettet en bruger på gratisdns :)
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 23:54 #14
Okay,- jeg prøver om jeg kan finde ud af det.. Må indrømme at det ser en smugle kompliceret ud, men sådan er alt jo når det ikke er prøvet før!

Igen tusind tak for hjælpen
Avatar billede graupner Nybegynder
08. november 2007 - 23:56 #15
Hvis du har tid, kunne jeg evt. sende dig mit brugernavn og login! Er sku bange for at jeg får kaget rundt i det ellers.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. november 2007 - 00:18 #16
Ja, det gør du bare
Avatar billede graupner Nybegynder
09. november 2007 - 00:46 #17
Hvor er det smukt!! Hvis du sender din mail til 8kiloo@gmail.com, så sender jeg informationerne derover!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. november 2007 - 06:36 #18
(Hvad var det for nogle scripts?)
Avatar billede graupner Nybegynder
09. november 2007 - 08:29 #19
Hej xtom. Det er et script der hedder Dolphin.