Avatar billede lasseman Nybegynder
11. juni 2001 - 12:33 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

genstart loop?????????

Jeg har altid haft win ME installeret på denne computer, men kom efter at få win 98 ind! installation gik også fint! så installerede jeg mit netkort(driver lige hentet fra nettet!) virkede også fint og det samme med mit graffikkort! så da jeg installerede lydkortet(SBlive1024) og den genstartede vil den ikke gå ind i windows! når win98 logoet har været der første gang, genstarter systemet, og så kan den blive ved!!!  ved nogen hvad der er galt, og hvordan man kan rette det????? den har kørt fint med ME i det år jeg har haft den!  Min computer er en Athlon850 på et Asus A7V133 128MB 30GB Harddisk!
Avatar billede webwally Nybegynder
11. juni 2001 - 12:47 #1
Jeg har selv prøvet det, men kunne sagtens bare afbryde det og så gå fint ind i Windows.

Har du prøvet det?

Går ud fra du sidder ved en anden computer nu:)
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
11. juni 2001 - 12:47 #2
Gå ind i fejlsikret tilstand, fjern dit lydkort og hent de allernyeste drivere fra www.creative.com

/JB
Avatar billede lasseman Nybegynder
11. juni 2001 - 17:13 #3
jeg kan ikke gå ind i fejlsikret tilstand! driveren virker jo fint i ME! Jeg kan ikke afbryde loopet! og ja jeg sidder ved en anden computer!
Avatar billede the_email Nybegynder
11. juni 2001 - 22:32 #4
Det er muligvis en IRQ-fejl, årøv pille lydkortet ud og så deaktiver alt der bruger IRQ-nummer i Windows, f.eks. de serielle porte og så videre.
Så sæt kortet i igen og se om det virker, hvis det gør det kan se hvilken IRQ det kører med og hvis den konflikter med en seriel port kan du bare deaktivere den serielle port for altid eller prøve at ændre IRQ-en på lydkortet.
Avatar billede drwilken Nybegynder
12. juni 2001 - 10:09 #5
du kan også bare prøve at flytte lydkortet over i en anden slot. Det kan også virke.
Avatar billede lasseman Nybegynder
12. juni 2001 - 11:17 #6
Irq\'en skulle da ikke ænfre sig fordi jeg installerer win98, eller hvad? det bliver jo styret af bios!
Avatar billede lasseman Nybegynder
12. juni 2001 - 11:26 #7
når jeg går ind i bios og akttiverer Plug & Play OS (som ikke var slået til da milenium var inde) går den i står ved Win98 logoet! linjen i bunden står bare og kører!