Avatar billede jthom Nybegynder
07. november 2007 - 15:03 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Flette feltdata ind i en tekst streng

Hej,

jeg ville høre om der er nogle der ved hvordan man fletter feltdata ind i en tekst streng i Excel.

I word bruger man <data> men hvordan i Excel.

Eks. "Dette bliver ialt <data fra A3> Kr fordelt over <data fra B3> uger.
Avatar billede jlemming Nybegynder
07. november 2007 - 15:14 #1
Det kan gøre således

="Antal timer: "&D66&" punkter á "
07. november 2007 - 15:15 #2
="Dette bliver ialt " & A3 &" Kr fordelt over " & B3 & " uger."
Avatar billede jlemming Nybegynder
07. november 2007 - 15:15 #3
="Dette bliver ialt" & A3 & " Kr fordelt over " &B3&" uger"
Avatar billede jlemming Nybegynder
08. november 2007 - 19:31 #4
Jeg tillader mig også at smide et svar :o)
Avatar billede display Nybegynder
09. november 2007 - 11:34 #5
Man kan også bruge funktionen "sammenkædning".
=sammenkædning("Dette bliver i alt ";A3;" kr. fordelt over ";B3;" uger.")
Mvh PC
09. november 2007 - 11:40 #6
display>> Og hvad er fordelen ved at finde en formel, der kan nøjagtigt det samme men er væsentlig længere???
Avatar billede display Nybegynder
09. november 2007 - 12:00 #7
Jeg tror ikke der er en fordel. Ville blot gøre opmærksom på muligheden.
Jeg troede også at det var tilladt :) (er ny i dette forum).
Personligt kendte jeg ikke til den mulighed du opgav. Så tak for det.
Avatar billede jlemming Nybegynder
09. november 2007 - 12:34 #8
Display>> Velkommen til exp. :o). Du har ret forummet er beregnet til at man får alle muligheder frem i lyset, jeg tror mere at erikjuul regere på at du har oprettet det som et svar, når der i forvejen var svaret på spm.
Avatar billede display Nybegynder
09. november 2007 - 12:45 #9
Det undskylder jeg mange gange. Al begyndelse er svær :o)
Avatar billede jthom Nybegynder
12. november 2007 - 10:58 #10
Er nødt til at give alle points - forvirret over ovenstående diskussion. Tak til alle.