Avatar billede dragongirl Nybegynder
07. november 2007 - 11:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

harddisk efter formatering

Hejsa.

Jeg mangler 100 gb efter min formatering af harddisken. Jeg har været inde i diskhåndtering, men der står også kun150gb og som 1 c drev, før havde jeg delt disken op i 6 partioner.
Nogen der har en ide til hvor de sidste af disken kunne være henne?
Avatar billede hrc Mester
07. november 2007 - 11:43 #1
Er du sikker på du har udlagt al pladsen til din C-partition? Hvis du er sikker, kan du  tjekke hvad din BIOS-opsætning ser. Der kan være forkerte parametre der.

Hvis du har mod på det kan du prøve kommandolinje programmet: DiskPart (tips: '?' finder hjælpen frem, select vælger disken). Herfra er der alle muligheder for at ødelægge din disk, men også for at hitte de sidste GB's.

Endelig, kan du prøve at skaffe PartitionMagic.
Avatar billede dragongirl Nybegynder
07. november 2007 - 11:55 #2
Hejsa igen.
tak for det hurtige svar.
er der ikke en anden måde, jeg tænker en måde der er lidt mere lige til. Jeg er sku ikke helt med på dit svar:-/
Avatar billede hcma Novice
07. november 2007 - 12:14 #3
har du fået lagt SP2 ind  ?
Avatar billede dragongirl Nybegynder
07. november 2007 - 12:21 #4
har installeret partion magic, der står sku  også der kun er en disk på 150 gb, der står intet om de resterende.

Nogle der har nogle ideer??
Avatar billede dragongirl Nybegynder
07. november 2007 - 12:21 #5
nej jeg har ikke lagt sp2 endnu
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2007 - 12:50 #6
Hvis der ikke er SP1 eller SP2 på, kan den ikke klare harddiske på mere end 150GB
Avatar billede hcma Novice
07. november 2007 - 13:11 #7
skynd dig at få lagt SP2 ind, det hjælper på det hele  :o)
Avatar billede hrc Mester
07. november 2007 - 20:27 #8
Jeg vidste ikke at SPx også fiksede noget mht. de større diske.

Har oplevet tilsvarende situation med ældre BIOS eller bare de der trængte til at bliver opdateret, at man stødte på en øvre grænse.

Det er ret modigt (eller måske nærmere lidt smådumt :-)) du tør køre XP i "originaludgaven". Den er ustabil og hullet som en si. Man siger at den kan overtages på 30s.

Der kommer i øvrigt snart en SP3 som introducerer noget af det smarte (jo, sådan noget er der skam også) i Vista.
Avatar billede dragongirl Nybegynder
08. november 2007 - 16:40 #9
takker hcma, smid et svar...

hrc: jeg havde selvfølgelig ikke tilsluttet min computer til internettet og det var lige efter en formatering.
Avatar billede hcma Novice
09. november 2007 - 10:23 #10
svar  :o)  (er lige kommet hjem fra København, så derfor det sene svar)