Avatar billede vwnet Nybegynder
06. november 2007 - 14:49 Der er 4 kommentarer

Langsom ny HP bærbar, kan den gøres bedre!?

Hej

Jeg fik for ca 1½ måned siden byttet en HP dv6415 (intel) (da den konstant høl), til en dv6545 (amd).

Specsene var lidt højere på den nye jeg fik, men den kører elendigt i forhold til!

Den er meget længere om at starte op, meget længere om at åbne programmer, osv. Det trådløse netværk virker også langt fra lige så godt som på dem gamle, det er problemer med at række hvor der tidligere ikke var problemer, den hopper af nettet hele tiden, og er MEGET længe om at oprette forbindelse trådløst hvis den finder noget net.

Hvis jeg vil skrue op/ned for lyden, siger den en kliklyd hver gang jeg trykker på knappen. Kliklyden kommer dog bare først 1½ sekund efter jeg har løftet fingeren igen. Og trykker jeg mange gange spasser den helt ud og kan ikke følge med til så simpel en handling!

Er der ting der kan deaktiveres eller lign for at gøre den mere medgørlig!?

Fx det der fingeraftryksprogram. Det irriterer mig ad HT, kan det slukkes for good?

Søger altså generalt godt tricks før jeg slår hovedet hårdt i bordet!

Tak

Mvh Søren
Avatar billede thov Forsker
07. november 2007 - 02:05 #2
Start med en 'de-crap' http://www.pcdecrapifier.com/home
Og er Norton antivirus preinstalleret, så fjern den - den kan gøre mere skade end fortræd.
Avatar billede correon Nybegynder
11. november 2007 - 16:30 #3
hmm check om din computer bruger balanceret eller  lavt strømforbrug  - da det gør din cpu kører i low power mode for at spare strøm dvs den kører lavere mhz og dermed er langsommere
mvh

Bjarne

ps. evt check for opdaterede drivere til det hele også driver til din cpu.
Avatar billede vwnet Nybegynder
21. november 2007 - 18:31 #4
Har kørt decrap programmet...

Strømmæssigt er den indstillet til høj ydeevne...

Det har ikke rigtig hjulpet noget...

Jeg har alle de nyeste drivere fra HP's og MS's sites. Nye drivere til cpu, netkort (der ikke modtager ret godt), skal vel findes på producentens hjemmeside? Hvor ser jeg en komplet liste over alt det skrammel de har stoppet i den?