Avatar billede pikak1 Nybegynder
04. november 2007 - 23:17 Der er 9 kommentarer

Min pc booter inden skrivebordet fremkommer

nå men min PC er lige gået ned.  WIndows XP splash screenen fremkommer kort og maskinen genstarter. Der foreslås fejlsikker tilstand, men den fejlsikre tilstand nås aldrig inden maskinen booter igen.
Jeg har en boot cd med masser af tools, jeg forstår mig bare ikke på dem. Men jeg fornemmer at disken enten er blevet for varm eller må have fejl i nogle sektorer, hvordan finder jeg ud af hvad dyret fejler?

mvh
Piet
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 07:49 #1
Start med at køre "chkdsk /r /p" fra installationscdèn www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede pikak1 Nybegynder
05. november 2007 - 08:14 #2
Den gik fint, sagde den fandt fejl på disken.

Her er hvad jeg har gjort i nat:

Jeg har brugt installationsdisken til at lægge en ny XP på harddisken, det gik ikke længere end til at formaterer og kopierer nye filer, så bad maskinen om at genstarte inden installationen ville fortsætte automatisk, den fortsætter bare ikke efter genstart.
Bios'en kan ikke se min 2 harddiske under primary og secdondary, men under bootconfig kan jeg se den ene disk, som plejer at være min primary.

Jeg får ikke lov til at installerer eller reparer windows på hd1, men tror ikke disken er skudt siden den kan formateres og nu er 1 stor partition.

Men her stopper så mine muligheder.

Dagen i går:
Da maskinen stadig fungerede i går, brugte jeg ccleaner og superantispyware. Disse fik lov at rense både registry og alt muligt andet. Midt på dagen går strømmen i huset og måske har maskinen fået et chok et eller andet sted. Men umiddelbart kørte den et par timer videre. Senere på aftenen har jeg to USB enheder isat, og efter et stykke tid puf -  så er jeg i denne situation med en evigt gentartende maskine der næsten når skrivebordet inden den booter.
Avatar billede pikak1 Nybegynder
05. november 2007 - 08:26 #3
Jeg skylder at sige jeg ikke har indlæst 3-partsdriver med F6 under den smule af XP installationen den ville køre og at jeg har en S-ATA disk som primær og en PCI som sekundær
Avatar billede pikak1 Nybegynder
05. november 2007 - 08:33 #4
Lige nu kører jeg en chkdsk /r og den er langsom og på 62% fuldført
Avatar billede pikak1 Nybegynder
05. november 2007 - 09:26 #5
chkdsk /r blev 100% færdig og reparerede de fejl den fandt, dog ændrer det ikke ved situationen.
Avatar billede suzyam Nybegynder
05. november 2007 - 15:12 #6
Hva med at pille din PCI HHD og se om det virker ?
Avatar billede pikak1 Nybegynder
05. november 2007 - 15:37 #7
Hej, Min PC er lige ude og vende hos en professionel, og han er også lidt i mørke omkring dette forløb. Han siger det virker måske som om 1.HD er beskadiget
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2007 - 15:53 #8
Lidt repons??
Avatar billede pikak1 Nybegynder
11. november 2007 - 16:18 #9
Hej, ja hvad skal jeg sige, den pc professionelle ødelagde mere end han hjalp. Men summa sumarum er min pc oppe igen ved egen kraftantrengelse. Min PCI disk er nu 1.hd, da jeg ikke kunne få en nyindkøbt SATA 500GB til at ses i bios.
Efter installation af XP på 1.hd kunne jeg så i administrer i XP se min SATA.