Avatar billede cmau Nybegynder
04. november 2007 - 21:11 Der er 6 kommentarer

ie6 afvider meget fra ff og ie7

Hej

Jeg aner ikke lige hvordan, men hvis i ser følgende side, i enten IE7 eller FF, vil i se siden rigtigt, prøv derefter at se den i IE6

http://www.secia.dk/test/index.htm

Det vildt underligt. Til dem af jer som ikke har ie6, er er screen http://img87.imageshack.us/img87/2308/seciafejlie6op8.jpg
Avatar billede dkfire Nybegynder
04. november 2007 - 22:52 #1
Tror næppe dette er valid css:
_filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src="images/bg5.png",sizingMethod='scale');
Avatar billede roenving Novice
05. november 2007 - 00:27 #2
-- og så er dokumentets højde 5293 px i IE6 og 5540 px i FF, men det er vel begrundet i dine mange break-rules ...

-- og det er skørt udseende, det har i IE, virker det ikke korrekt, hvis du sætter den rigtige farve på billedet og laver det som en gif ?-)
Avatar billede cmau Nybegynder
05. november 2007 - 10:00 #3
dkfire > Den kode sættes jo kun for at hjælpe IE6.

roenving > Hvad kan jeg have gjort ved dokumentets højde?
Jeg vil ikke have det som gif, da jeg skal have mulighed for at skifte baggrundsfarven løbende.
Avatar billede olebole Juniormester
06. november 2007 - 15:20 #4
<ole>

"dkfire > Den kode sættes jo kun for at hjælpe IE6." >> Så er det zq nok ikke så smart, du fjerner filtret igen med:

        <!--[if lt IE 7.]>
            <style type="text/css">
                body {
                    filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='');
                }
            </style>
        <![endif]-->

- som jo netop gælder for IE6. Husk at 'lt IE7' betyder 'IE mindre end version 7'  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede cmau Nybegynder
06. november 2007 - 17:48 #5
olebole > Jeg har først lige fjernet det i dag, under noget test, fik det ikke fjernet igen. Men det er gjort nu.
Avatar billede olebole Juniormester
08. november 2007 - 09:04 #6
- men nu begynder dit dokument med:
    l1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">