Avatar billede krestionsen Nybegynder
01. november 2007 - 21:58 Der er 3 kommentarer

"lock computer" er greyed out i windows xp

Når jeg trykker ctrl+alt+delete og gerne vil låse min computer, så er "lock computer" greyed out. Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan trykke på den?
Avatar billede oskar Nybegynder
01. november 2007 - 22:12 #1
På et netværk er det en policy man gerne sætter, så vidt jeg husker hedder den noget i stil med LockWorkstation i registreringsdatabasen. Prøv at starte regedit og søg efter LockWorkstation
Avatar billede krestionsen Nybegynder
01. november 2007 - 22:24 #2
Der er ikke noget der hedder lockworkstation i registreringsdatabasen.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2007 - 22:52 #3
Din administrator ( eller et virus/spywareprogram ) har fjernet muligheden for at kunne låse din maskine.

i gpedit.msc som er den lokale udgave af GPO politikker, finder du muligheden i følgende streng.

Brugerkonfiguration > Administrative skabeloner > System > Indstillinger for Ctrl+Alt+Delete  > Fjern lås computeren.

Er du bruger på et domæne, er det ikke sikkert at du kan få adgang til den lokale GPO MMC.