Avatar billede wandahl89 Nybegynder
01. november 2007 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skoleopgave i VB.NET

Hej eksperter!

Jeg skal lave en VB.NET opgave i skolen og den skal skrives som en konsol.
Opgaven lyder som følgende:

Lav en menu med følgende indhold:

1)    opret ny kunde
2)    opret ny kunde med saldo
3)    ændring af kundenavn
4)    vis enkelt kundesaldo
5)    vis alle kundesaldi
6)    registrering af køb
7)    registrering af indbetaling
0)    afslut

Det skal være en konsolapplikation, og menuen skal komme igen indtil jeg vælger 0. Programmet er lavet med udgangspunkt i løkker og klasser eller arrays.

Nogen der gider og lave det for jeg kan ikke finde ud af det :P
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. november 2007 - 10:55 #1
Er det en projektlederskole ? :)

Du skal (kan, for der er flere variationer) bruge

  Console.WriteLine og Console.ReadLine + en String-variabel.

Så er den menu vist hjemme. Og jeg vil ikke lave en komplet skoleopgave for dig !!!
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
01. november 2007 - 12:59 #2
Jeg synes det lugter lidt væk af noget Datatekniker eller Datamatiker, hvad der har med alderen at gøre og opgavens opbygning :)

Har du haft noget som helst undervisning i VB.NET siden du ikke kan finde ud af det? Som sherlock siger, så skulle noget Console.WriteLine og Console.ReadLine bringe dig langt. Men jeg vil nu alligevel give dig et mindre hint:

string strValg = Console.ReadLine();

            switch (strValg)
            {
                case "1":
                    Console.WriteLine("Du har valgt 'Opret ny kunde':");
                    break;
                case "2":
                    Console.WriteLine("Du har valgt 'Opret ny kunde med saldo':");
                    break;
                case "3":
                    Console.WriteLine("Du har valgt 'Ændring af kundenavn':");
                    break;
            }

Du skal bruge en switch, jeg har vist dig noget af vejen resten burde du kunne regne ud. Husk at dette ikke er den endelig løsning, det med at menuen kommer igen, har jeg med vilje undladt, du skal jo også lære af det :D
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
02. november 2007 - 15:47 #3
Jeg går dog kun i 3.g på HHX :)

Ja jeg har haft undervisning i det, men jeg synes opgaven her virkede alt for uoverskuelig :P

Men tak for info Party Dog og også til dig Sherlock :)

Smid et svar begge så kan i dele pointene ...
Avatar billede sherlock Nybegynder
02. november 2007 - 20:19 #4
Nej tak. Når jeg, med vilje, ikke vil hjælpe, vil jeg heller ikke have point :)
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
08. november 2007 - 10:30 #5
Det er ved at være lige meget med opgaven nu.
Den skal afleveres i dag og læreren har erkendt at det nok var en lige stor nok mundfuld for os. Party dog smid et svar så får du point :)
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
14. november 2007 - 09:14 #6
Der kommer et svar nu...
Avatar billede wandahl89 Nybegynder
26. november 2007 - 23:04 #7
sådan du ;)