Avatar billede urup Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Har lige købt ny strømforsyning

Hej

Har lige købt ny strømforsyning og troede jeg skulle have gamg i min pc nu...men nej.
Der sker ikke noget når jeg sætter den ny strømforsyning i, kun en lille lcd der lyser på bundkortet.
Hvordan kan jeg finde ud af hvad der er galt ???

Bundkortet er en ABIT IC7
Avatar billede econex Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:52 #1
Hvilken type strømforsyning har du købt? Har du tilsluttet alle de "små" ledninger til bundkortet? Hvis f.eks. Power Button ledningen ikke sidder rigtigt, så får du ikke gang i den. Du kan evt. lige smide et link, til den strømforsyning du har købt, så kan jeg/vi checke lidt mere...
Avatar billede urup Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:20 #2
Jeg har sat det store 20 pin stik på bundkortet + en 4 pin ( 2 gule og 2 sorte ledninger )
1 stik i diskette drevet samt i cd-rom og hd.
Jeg har ikke pillet ved de små stik til start knappen...tror/håber de sidder rigtig (????)¨
Strømforsyningen er en Chieftec gps 350 eb
Avatar billede urup Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:06 #3
Avatar billede urup Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:10 #4
Avatar billede urup Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:13 #5
Avatar billede urup Nybegynder
01. november 2007 - 20:14 #6
øv øv...jeg havde troede der var lige hjælpe her i dag ??
Avatar billede bubbaa Nybegynder
01. november 2007 - 20:19 #7
Har din pc virket før?
HVad er grunden til du har købt ny psu?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
01. november 2007 - 20:20 #8
Det store stik, og det lille 4 pins burde være rigeligt, til at du kan få liv i den.
Hvad sker når du trykker på power knappen?
Rører cpu køleren sig?
Avatar billede urup Nybegynder
02. november 2007 - 00:33 #9
Der sker ikke noget overhovedet, kun en lille grøn lcd på bundkortet lyser.

Det er min nabo´s pcér og jeg var sikker på det var hans strømforsyning der var stået af ellers skulle den virke fint
Avatar billede urup Nybegynder
02. november 2007 - 00:33 #10
Der sker ikke noget når jeg trykker på power knappen
Avatar billede bubbaa Nybegynder
02. november 2007 - 07:34 #11
Så kan det være ledningen mellem power knappen og bundkortet, eller det kan være bundkortet.
Mit bud er nok desværre at bundkortet er røget, det er bare så dælens svært at teste.
Avatar billede urup Nybegynder
05. november 2007 - 01:29 #12
Det lyder ikke rart.......hvad gør power knappen ???Laver den en kortslutning ??Hvis ja så ville jeg kunne måle den med en pol søger.
Jeg har også overvejet at tage min egen strømforsyning ud og prøve med den ...

Håber der stadig en en lille ørn der kommer med noget jeg kan bruge
Avatar billede kfz Nybegynder
15. november 2007 - 23:00 #13
ja, den kortslutter bare de 2 pins den er monteret på, på bundkortet.
Avatar billede urup Nybegynder
09. december 2007 - 00:05 #14
Lukket
Avatar billede bubbaa Nybegynder
09. december 2007 - 14:16 #15
Hvad var løsningen?
Avatar billede urup Nybegynder
17. december 2007 - 22:05 #16
Har ikke løst noget ......har opgivet