Avatar billede eliot Juniormester
31. oktober 2007 - 20:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC'en starter ikke op

Jeg har en PC der ikke starter op. Det ser ud til at strømforsyningen er ok i det at blæserne på CPU og grafikkort kører og der er spænding til DVD drev og hardisk. Der kommer intet signal til skærmen og der er ingen aktivitet på harddisken. Har prøvet at skifte CPU'en men uden held. Er det eventuelt bundkortet? eller rammen? eller?

PC'en er død under drift.

Det er et ASRock K8Upgrade NF3, Sempron processor, 512 MB ram i en klods og selvstændigt grafikkort.
Avatar billede lahoje Nybegynder
01. november 2007 - 11:51 #1
Har du system højtaler tilsluttet? Bare for at være sikker på at der ikke er nogle informationer der mistes der.

Har du prøvet at skifte din strømforsyning? Hvis det er power good den venter på så vil maskinen virke død som du beskriver det.

Kan det evt. være reset knappen der er defekt? Hvis den konstant "kortslutter" vil maskine også virke død. Prøv også at starte maskinen med kun det absolut mest nødvendige tilsluttet, dvs. bundkort, cpu, ram, grafikkort og kun skærm tilsluttet.
Avatar billede eliot Juniormester
01. november 2007 - 17:45 #2
Ingen systemhøjtaler og dermed ikke noget bip.. Måske er det strømforsyningen siger du?
Avatar billede eliot Juniormester
11. november 2007 - 21:12 #3
Viste sig at det var et defekt grafikkort