Avatar billede mkjaer Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:02 Der er 4 kommentarer

Google fylder indkøbskurvene i min webshop

Hej,

Jeg har en webshop, hvor jeg kan se IP'en på dem som ligger varer i indkøbskurven. Har nu opdaget, at googlebot'en gerne fylder en 10-20 kurven om dagen (via f.eks. crawl-66-249-67-183.googlebot.com).

Hvordan stopper jeg dette? Og hvad er google's formål med at crawle rundt og fylde kurve?!? Jeg vil naturligvis generelt gerne have dem forbi mine sider, hvis de bare kunne lade kurvene stå :-)

Har sat: <META NAME=\"Robots\" CONTENT=\"ALL\">

Hjælp?

Hilsen
Martin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2007 - 21:37 #1
Det er bare fordi du har links, der fylder i din indkøbskurv. Og Google følger links.

Man kan komme ud over det på 2 måder:
1) via robots.txt sige nej tak til Googles visitter
2) fylde i kurv med en POST (via en <form>...</form>).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2007 - 21:39 #2
1a) det kan jo være så sindrigt at man lægger "put i kurven"-scriptsene i et underkatalog, og be'r Google holde sig væk fra det katalog.
Avatar billede mkjaer Nybegynder
06. november 2007 - 08:12 #3
Tak, post et svar, så får du pointene.

Jeg tror jeg udelukker googlebot.com fra at putte varer i kurven via ip'en.

Hilsen
Martin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. november 2007 - 08:35 #4
Nej tak, jeg samler slet ikke på point. Svar selv, accepter eget svar.