Avatar billede psychopaticola Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette Identities !

Hejsa. I forb. med at jeg fik fejlen beskrevet her: http://support.microsoft.com/kb/310894/en-us

Jeg prøvede så at slette denne registry key (HKEY_Current_User\Identities), men den vil ikke lade mig gøre det. Den skriver: "Identities kan ikke slettes: Der er opstået en fejl under sletning af nøglen".

Har også prøvet at starte på Administrator-kontoen, både normalt og i fejlsikret tilstand (og selvfølgelig slette den via HKEY_Users i stedet for HKEY_Current_User), men får præcis samme fejlmeddelelse. Under ejerskab (eller hva' det nu hedder) står der Administrator - men alligevel har jeg ikke mulighed for det.

Jeg er sikker på, at det vil løse mit problem mht. Outlook, at få den registry key fjernet. Hvad gør jeg ? :) Kan man evt. redigere registreringsdatabasen "bag om" Windows?
Avatar billede nva Praktikant
31. oktober 2007 - 15:39 #1
Du kan prøve med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm - især det punkt der såvidt jeg husker hedder 'Problemer'
Avatar billede nva Praktikant
31. oktober 2007 - 15:43 #2
Måske kan du bruge systemgendannelse, hvis fejlen ikke er alt for gammel.
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:50 #3
CCleaner er et super program - bruger det i forvejen meget. Men det kan ikke hjælpe mig med dette. Det finder ikke fejlen, og kan derfor heller ikke slette noget.

Og mht. systemgendannelse har jeg været lidt af en nar... Har nemlig haft slået det fra i forb. med noget antivirus- eller spywarescan en gang, og har så lige glemt at slå det til igen. Så det er udelukket. Men der må da være en måde at slette keyen på alligevel.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2007 - 06:50 #4
http://www.pctools.com/registry-mechanic/download/
Prøv dette program, det tager en masse.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2007 - 06:55 #5
http://www.eksperten.dk/spm/382254
http://www.eksperten.dk/spm/564702
Disse er fra 2004 0g 2003 hvad med at få dem lukket?
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
01. november 2007 - 18:18 #6
De var simpelthen umulige at slette, de reg-keys. Men fandt en anden måde at omgå problemet på. Tak for hjælpen anyhow.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. november 2007 - 18:23 #7
Må vi høre løsningen?
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
01. november 2007 - 18:35 #8
Yea, sure. Mærkeligt, for har aldrig oplevet en regkey der bare ikke KUNNE slettes, på nogen måde (hverken via admin-kontoen, ændring af rettigheder, ved at lave en .bat eller .reg fil, RegCleaner, RegSeeker, CCleaner eller noget som helst).

Men gjorde simpelthen bare det, at jeg gik ind i computerens Adressekartotek (tilknyttet Outlook Express - skriv 'wab' i Start->Kør). Derinde fra kunne jeg oprette en ny profil og vælge at bruge den som standard i steder. Så den gamle og ødelagte profil ligger stadig på i registreringsdatabasen, den er bare ikke i brug. :)

Go' dag!
Avatar billede vejmand Juniormester
01. november 2007 - 19:01 #9
Oki, tak for info.  :-)